شناسهٔ خبر: 45296296 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کارشناس آمریکایی: وضعیت اقتصادی آمریکا در بحرانی‌ترین حالت خود قرار دارد

یک کارآفرین و کارشناس اقتصادی آمریکایی وضعیت اقتصادی این کشور را در بحرانی‌ترین حالت خود در بحبوحه همه‌گیری کرونا دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ری دالیو» کارآفرین و کارشناس مالی آمریکایی، در پیامی وضعیت اقتصادی ایالات متحده را در بحرانی‌ترین حالت خود دانست.

دالیو در پیامی توییتری نوشت: «وضعیت اقتصادی آمریکا در بحرانی‌ترین حالت خود است و همچنان بسیار چنددستگی در آن دیده می‌شود.»

او در ادامه افزود: «اما از شنیدن صحبت‌های جو بایدن در مراسم تحلیف بسیار خوشحال شدم.»

دالیو سپس افزود سوال اصلی این است که آیا «جو بایدن» رئیس‌جمهور جدید، و هر دو حزب اصلی در کنگره آمریکا با یکدیگر همکاری خواهند داشت تا «شکاف میان ثروت، دارایی‌ و فرصت‌» که اکنون شاهد آن هستیم را برطرف کنند یا نه.

این کارشناس اقتصادی آمریکا پیش‌تر نیز از دولت این کشور به‌دلیل شکاف گسترده در اقتصاد و سرمایه‌گذاری اندک در زمینه آموزشی انتقاد کرده بود. به گفته او این مسئله در «پایین بودن نرخ تحصیلات در مقطق دبیرستان، تفاوت بسیار میان نمرات دانش‌آموزان، و همچنین حقوق پایین معلم‌ها» نمایان است.

پیش‌تر جو بایدن اعلام کرده بود: «ما به‌دلیل همه‌گیری کرونا با بزرگ‌ترین بحران اقتصادی مواجه هستیم.»   

 وی با تاکید بر این‌که آمریکا و مردم آن به‌دلیل پیامد‌های کرونا، با بزرگترین بحران اقتصادی مواجه است، افزود: «طی این مدت ۱۴ میلیون آمریکایی از پرداخت اجاره خانه خود درمانده‌اند و بسیاری از آن‌ها در آستانه طرد شدن هستند.»

انتهای پیام/ 

نظر شما