شناسهٔ خبر: 45295432 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حداقل حقوق سربازان در سال آینده

روزنامه جوان

نایب‌رئیس کمیسیون تلفیق بودجه روز گذشته از مصوبه این کمیسیون در قالب کمیته تبصره ۱۴ برای تعیین حقوق سربازان خبر داد و اعلام کرد که با این مصوبه، حقوق سربازان در سال آینده یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود.

صاحب‌خبر -
سرویس جامعه جوان آنلاین: سیدمحسن دهنوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست دیروز کمیسیون تلفیق بودجه در قالب کمیته تبصره ۱۴ گفت: با تصویب حاضران در این جلسه، حقوق سربازان در سال آینده ۷۵ درصد حقوق پایور تعیین شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس این مصوبه حداقل حقوق سربازان در سال آینده یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود که در موارد مختلف، مزایای سربازان از جمله حق مناطق مرزی، حق منطقه بد آب و هوا به آن افزوده خواهد شد.

گفتنی است حقوق پایور، کمترین حقوق پایه در نیرو‌های مسلح است. مصوبات کمیسیون تلفیق پس از تصویب در صحن علنی مجلس و تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای ابلاغ اجرا خواهد شد.

در همین رابطه چندی قبل یک سرباز در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود: «چرا هیچ‌کس به فکر ما نیست؟ آخر با ۲۰۰ هزار تومان چه خاکی بر سرمان بریزیم؟ حالا من نامزد دارم و می‌گویند تقصیر خودت هست که پولت نمی‌رسد، اما خداییش بگویید یک سرباز بیچاره که از صبح تا شب و از شب تا صبح در پادگان است مگر منبع در‌آمد دیگری هم دارد که ۲۰۰ هزار تومان کف دستش می‌گذارند؟ مگر ما چند سال سن داریم که از قبل هم پس‌انداز هم داشته باشیم؟ تازه من که کارم خوب بود تمام پس‌اندازم خرج شد بقیه که از پشت نیمکت دبیرستان آمده و پس‌اندازی هم ندارند مدام باید دست‌شان جلوی این و آن دراز باشد.»

به دلیل حقوق اندک سربازی، برخی از افرادی که شغل آزاد دارند، برای اینکه مشکلی برایشان از بابت نرفتن به خدمت سربازی پیش نیاید، بدون آزمون وارد دانشگاه می‌شوند تا محرومیت‌های اجتماعی شامل حال این افراد نشود. از طرفی به‌دلیل اینکه برخی از افرادی که شغل آزاد دارند نیاز به رفتن به خارج از کشور دارند، از معافیت‌های تحصیلی استفاده می‌کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

نظر شما