شناسهٔ خبر: 45295275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد شهید:

استان البرز پیشینه تاریخی خوبی در مبارزه با رژیم طاغوت دارد

کرح - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: این استان از پیش از پیروزی انقلاب مهد بزرگ ‌مردان و زنانی بود که در مبارزه با رژیم ستمشاهی فعال بودند و البرز پیشینه تاریخی خوبی در این زمینه دارد.

صاحب‌خبر -

سلیمان رستمیان عصر روز یکشنبه در نشست کمیته ایثارگران دهه فجر که در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد، افزود: هرساله برای پاسداشت و گرامی داشت ایام‌الله دهه فجر و دستاوردهای انقلاب، برنامه‌ریزی‌هایی صورت توسط ملت ایران و دوستداران انقلاب صورت می‌گیرد و امسال تلاش بر این است تا در این ایام بتوانیم رشادت‌هایی که پیروزی انقلاب را رقم زد به جامعه علی‌الخصوص جوانان معرفی کنیم.

وی، بابیان اینکه انقلاب اسلامی ما برگرفته از جریان فرهنگی عاشورا است، اظهار داشت: بیشتر کارهایی که باید در ایام‌الله دهه فجر انجام داد می‌توان به انتقال کارهای صورت گرفته برای پیروزی انقلاب به نسل‌های جدید اشاره کرد و ازخودگذشتگی و شهادت یکی از مؤلفه‌های اصلی پیروزی انقلاب است و در کشور ما هر جا نیاز به ایثار و مجاهدت بود، مردم حضور داشتند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به اینکه اوج مجاهدت، شهادت‌طلبی و ازخودگذشتگی در دوران انقلاب اسلامی بوده است، بیان کرد: شعار ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود که در حال حاضر در دنیا شاهد عزتمندی و شناخت کشور اسلامی بر این مؤلفه هستیم.
رستمیان با عنوان اینکه در ابتدای انقلاب شاهد این بودیم که همه ابرقدرت‌ها برای جلوگیری از رشد انقلاب اسلامی بسیار تلاش کردند، تصریح کرد: هجمه‌های دشمن از ابتدا تاکنون ادامه دارد اما ملت ما بااقتدار و ایستادگی مانع تحقق اهداف شوم دشمنان شدند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران بابیان اینکه مشکلات اقتصادی کنونی که در کشور است دلیل داخلی دارد، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در بیش از ۴۰ سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد انجام‌شده که باید این دستاوردها به جامعه گفته شود.
وی با بیان اینکه مردم این استان در تثبیت و تداوم انقلاب نیز نقش داشتند، عنوان کرد: در این ایام برنامه‌های مختلف ملی و استانی برنامه‌ریزی‌شده که  شامل مهمانی لاله‌ها که در راستای تجلیل و تقدیر از مقام شهیدان است که  در روز ۱۶ بهمن برگزار می‌شود و از خانواده‌های  شهدای و مجروحین انقلاب تجلیل می‌شود.
رستمی بابیان اینکه کلنگ زنی آغاز ساخت خانه شهید و رونمایی از گلزار شهدای امام‌زاده محمد (ع) که چهارمین گلزار بزرگ شهدای  کشور است در این ایام انجام می‌شود، افزود: علیرغم همه مشکلات و محدود کار ساخت این گلزار شهدا انجام شد.
 

نظر شما