شناسهٔ خبر: 45295268 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

چامسکی:

ترامپ خطرناک‌ترین دولت تاریخ جهان را ساخت

تسنیم

دانشمند برجسته آمریکایی با اشاره به اینکه ترامپ با اقدامات تحریک آمیز در بسیاری بخش‌های دنیا و حملات غیر موجه به ایران خطر جنگ را به شدت افزایش داد، دولت ترامپ را خطرناک‌ترین دولت تاریخ جهان دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، "نوآم چامسکی"، زبان شناس، فیلسوف و دانشمند آمریکایی در گفتگو با یک رسانه آلمانی به نتیجه گیری درباره دوران ریاست جمهوری "دونالد ترامپ" بر آمریکا پرداخته و گفت: در دوران ترامپ خطرناک ترین دولت تاریخ جهان بر سر کار بود.

وی افزود: هیچ شخصیت سیاسی دیگری در تاریخ وجود ندارد که تلاش های اصلی خود را تا این حد در مسیر از بین بردن چشم انداز زندگی انسان ها در کره زمین صرف کرده باشد. ترامپ در این راستا شخصیتی منحصر به فرد بود.

بیشتر بخوانید:

وی که در گفتگو با روزنامه محلی "وسر- کوریر" سخن می گفت تصریح کرد که ترامپ در دوران مسئولیت خود که روز چهارشنبه به پایان رسید بسیار تلاش کرد استفاده از سوخت های فسیلی را به حداکثر برساند و قواعدی که تاثیرات این سوخت ها را کاهش می دهد حذف کند. این یک مسابقه در مسیر ایجاد فاجعه بود و دولت ترامپ دقیقا می دانست چکار می کند.

چامسکی همچنین از افزایش خطر وقوع جنگ های اتمی در دوران ترامپ سخن گفته و تصریح کرد: یک رژیم کنترل تسلیحات وجود داشت که حدود ۶۰ سال با زحمت و تلاش سختی ساخته شد، اما ترامپ آن را برچید. این رژیم تقریبا کامل از بین رفته است.

وی افزود: علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا و برخی قدرت های دیگر تولید سلاح های هسته ای جدید و بسیار خطرناک تر را آغاز کردند. این امر همراه با اقدامات تحریک آمیز در بسیاری بخش های دنیا و یک سری حملات غیر موجه به ایران خطر جنگ هسته ای را به شدت افزایش داد.

این فیلسوف و دانشمند برجسته آمریکایی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که از زمانی که ترامپ کنترل تسلیحات هسته ای آمریکا را از دست داده است احتمالا دنیا کمی امن تر شده است. وی افزود: ترامپ فردی غیر قابل پیش بینی بود. ممکن بود وی در اثر یک اضطراب و روان پریشی ناگهان می گفت خوب من این کار را می کنم!

وی برنامه های "جو بایدن" رئیس جمهور جدید آمریکا برای مقابله با دو مسئله تهدید کننده بقای انسان یعنی تهدید فزاینده جنگ هسته ای و فاجعه زیست محیطی را کافی ندانست.

نظر شما