شناسهٔ خبر: 45295041 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با «دانشجو» مطرح شد

افسر ایمنی آتش نشانی کیست؟

معاون آموزش و مسئول افسران ایمنی سازمان آتش نشانی تهران گفت: استاندارد‌های مرجع آتش‌نشانی صراحت اعلام می‌کنند که یک افسر ایمنی باید بر شرایط، فعالیت‌ها و عملکرد‌ها در حوادث نظارت کند تا مشخص شود که بر اساس برنامه‌ی مدیریت ریسک که در سازمان تعریف شده است.

صاحب‌خبر -

سیدهادی حجازی معاون آموزش و مسئول افسران ایمنی سازمان آتش نشانی تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، گفت: استاندارد‌های مرجع آتش‌نشانی صراحت اعلام می‌کنند که یک افسر ایمنی باید بر شرایط، فعالیت‌ها و عملکرد‌ها در حوادث نظارت کند تا مشخص شود که بر اساس برنامه‌ی مدیریت ریسک که در سازمان تعریف شده است، آیا فعالیت‌ها در محدوده (ریسک قابل قبول) قرار دارند یا خیر.
 
وی ادامه داد: به زبان ساده‌تر می‌توان گفت که افسر ایمنی حادثه در واقع مدیریت خطر در عملکرد‌های یک حادثه را بر عهده دارد و باید مواجهه آتش‌نشان‌ها را با ریسک‌های عملیاتی ارزیابی کند. آنچه در این تصویر مشاهده می‌شود اینست که یک افسر ایمنی حادثه در سازمان آتش‌نشانی تهران در حال انجام فعالیت تخصصی خود در راستای کاهش ریسک‌های عملیاتی در جریان حریق ۳۰ دی‌ماه ۹۹ در خیابان شوش است.
 
<div id="video-display-embed-code_1272563" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/906883/1272563?width=400&height=300"></script></div>
 
حجازی گفت: سازمان آتش‌نشانی تهران بیش از ۲ سال است که بر اساس درس‌آموخته‌های خود از حوادث مهمی مانند حادثه دلخراش پلاسکو، بخش افسران ایمنی را به عنوان نخستین سازمان آتش‌نشانی کشور فعال کرده است تا اطمینان حاصل کند که خطرات موجود در صحنه حادثه به درستی کنترل می‌شوند؛ هر چند که به دلیل ماهیت خطرآفرین شغل آتش‌نشانی، گاهی شاهد بروز حوادث برای آتش‌نشان‌ها هستیم.
 
 

نظر شما