شناسهٔ خبر: 45294980 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در مصاحبه با سی‌ان‌ان؛

میت رامنی: محاکمه ترامپ قانونی است/ مطابق با شواهد، رأی می‌دهم

سناتور جمهوریخواه و هم‌حزبی رییس‌جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه‌ای تصریح کرد: محاکمه ترامپ قانونی است و من مطابق با شواهد، رأی می‌دهم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، «میت رامنی» سناتور جمهوریخواه امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان اعلام کرد که بر اساس حقایق و مدارک موجود در نشست محاکمه ترامپ، رأی خواهد داد.

این سناتور جمهوریخواه در این باره تصریح کرد: محاکمه ترامپ حتی پس از تَرک سمت توسط وی، اقدامی مطابق قانون اساسی است.

وی در ادامه تأکید کرد: معتقدم آنچه ادعا شده است و آنچه که ما دیدیم، تحریک به خشونتی است که جُرمی قابل استیضاح به شمار می‌رود. اگر چنین نیست (اگر این تخلف قابل استیضاح نیست)، پس این چگونه اقدامی است؟

استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا قرار است ۸ ماه فوریه (۲۰ بهمن) در مجلس سنای این کشور برگزار شود.

ترامپ به اولین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا تبدیل شده که دو بار استیضاح می‌شود. البته ۱۰ جمهوریخواه هم به متهم شدن ترامپ بابت تحریک به شورش بعد از سخنرانی جنجالی ۶ ژانویه او که حمله مرگباری را به کنگره رقم زد، رأی مثبت دادند.

دموکرات‌ها اکنون اکثریت  را در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در اختیار دارند.

سناتورهای جمهوریخواه ادعا کردند که محاکمه ترامپ در وضعیتی که او دیگر در تصدی ریاست جمهوری قرار ندارد، ممکن است برخلاف قانون اساسی بوده و این کشور را بیش از پیش دو دسته کند!

در برابر چنین دیدگاهی میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت جمهوریخواه سنا می‌گوید که هواداران ترامپ با صحبت‌های او تحریک شده اند. در همین رابطه  مک‌کانل دیروز شنبه قطعنامه‌ای که از او می خواست تا کاملا از ترامپ حمایت و استیضاح او را محکوم کند، رد کرد.

نظر شما