شناسهٔ خبر: 45294547 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر امور خارجه:

فردا درباره وضعیت قره باغ با مقام‌های آذری صحبت می‌کنم

وزیر امور خارجه در بدو ورود به باکو گفت: ان شاءالله فردا (دوشنبه) در دیدار با مقام‌های آذری در مورد بازسازی و همچنین در مورد وضعیت قره باغ، همکاری و برای حفظ ثبات در اینجا هم صحبت خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، یکشنبه شب در بدو ورود به باکو در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بسیار خوشحالم که توانستم این سفر را انجام دهم، گفت: علاوه بر جمهوری آذربایجان در روزهای آینده به روسیه، ارمنستان، گرجستان و احتمالا در آخر هفته به ترکیه سفر خواهم داشت.

او ادامه داد: موضوع اصلی بحث، همکاری های منطقه ای در این منطقه است که برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخودار است، همین طور ارتباطات دوجانبه با همه این کشورها که جمهوری اسلامی با آنها رابطه بسیار خوب و نزدیک دارد.

ظریف گفت: ان شاءالله فردا (دوشنبه) در دیدار با مقام‌های آذری در مورد بازسازی و همچنین در مورد وضعیت قره باغ، همکاری و برای حفظ ثبات در اینجا هم صحبت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ما خشنود هستیم که کشور و ملت برادر ما جمهوری آذربایجان، سرزمین‌های خودش را بدست آورده و امروز سرزمین های آذری در اختیار مردم جمهوری آذربایجان است.

وزیر امور خارجه ایران ادامه  داد: ما دوست داریم که هرچه زودتر ساکنان سرزمین های آزاد شده بتوانند به محل اقامت خودشان بازگردند، اینها خویشان ما هستند و ان شاءالله در این زمینه گفت وگو خواهیم کرد.

ظریف افزود: همچنین ما در این سفر در مورد مسائل مربوط به ترانزیت، کریدور شمال - جنوب و جنوب - غرب با دوستان‌مان گفت‌وگو خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما