شناسهٔ خبر: 45294482 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

استفاده از ماسک ۱۵ درصد کاهش یافت

شاهرود - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: بررسی‌های کارشناسان بهداشت و درمان براساس تحقیقات میدانی، کاهش ۱۵ درصدی استفاده از ماسک را نشان می دهد که این بسیار خطرناک است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، احسان بینش یکشنبه شب با بیان اینکه هم زمان با کاهش و رفع برخی از محدودیت های اجتماعی ، موارد ابتلا به ویروس کرونا افزایش یافته است، افزود: در ۷۲ ساعت گذشته در شهرستان های شاهرود و میامی ۸۱ مورد جدید ابتلا شناسایی شد.

وی با اشاره به اینکه در هفته های گذشته شاهد روند نزولی ابتلا، بستری و فوت بودیم، اظهار داشت: با زرد شدن شرایط در زیر مجموعه این دانشگاه و رفع برخی از محدودیت های اجتماعی و از سرگرفتن مجدد بخشی از فعالیت ها ، با افزایش نسبی مبتلایان روبرو هستیم.

بینش تعداد مبتلایان از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون در شرق استان سمنان را ۶ هزار و ۲۶۸ تن برشمرد و ابراز داشت: در روز ۲۷ دیماه تعداد ۳۷ بیمار با تشخیص کووید۱۹ در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری شدند ، این در حالی است که تعداد بستری شدگان امروز به ۶۵ تن رسید. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بر استفاده از ماسک و پرهیز از هر گونه تجمع مانند برگزاری آیین‌های عزا و عروسی و دورهمی‌های خانوادگی تاکید کرد و افزود: با رعایت نکردن اصول و موازین بهداشتی و حضور در تجمعات، هفته‌های آینده به احتمال زیاد دچار موج چهارم بیماری خواهیم شد.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت زرد و شهرستان میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۹۷۷ تن در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۳۸۳ تن رسیده است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۵ بهمن ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۵ هزار و ۹۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۴۳۷تن بستری شدند.

نظر شما