شناسهٔ خبر: 45293948 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

موافقت دولت رژیم صهیونیستی با توافقنامه عادی سازی روابط با مراکش/ تبریک نتانیاهو به محمد ششم

زهرا موسوی

کابینه رژیم صهیونیستی توافقنامه عادی سازی روابط و ازسرگیری روابط دیپلماتیک با مراکش را تصویب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد، به این ترتیب توافقنامه مذکور را به زودی برای تصویب نهایی به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ارائه خواهد کرد.

انتظار می‌رود دفتر تماس اسرائیل در روزهای آینده در رباط افتتاح شود.

مراکش سومین کشور عربی بعد از امارات، بحرین و سودان است که روابطش با تل‌آویو را عادی کرد این امر براساس توافقنامه‌ای با میانجی‌گری آمریکا محقق شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا حاکمیت مراکش بر صحرای مورد مناقشه را در راستای ازسرگیری روابط دیپلماتیک تل‌آویو و رباط به رسمیت شناخت.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: امروز توافقنامه روابط با مراکش را تصویب کردیم و من به ملک محمد ششم، پادشاه مراکش بابت همکاری در زمینه‌های هواپیمایی، تجارت، تکنولوژی و دیگر زمینه‌ها تبریک گفته و افزودم نمایندگی‌های دیپلماتیک به زودی در دو دولت افتتاح خواهند شد.

نتانیاهو اضافه کرد: ما امروز توافقنامه تاریخی را مطرح می‌کنیم که در زمینه روابط بین اسرائیل و مراکش است و واقعا لحظه‌ای تاریخی شمرده می‌شود. ما طی چهار ماه چهار توافقنامه با کشورهای اسلامی و عربی امضا کردیم.

او همچنین افزود: براساس همکاری با مراکش پروازها به طور مستقیم بین دو طرف انجام می‌شود و این علاوه بر همکاری‌های اقتصادی، تجاری و تکنولوژیکی است و مسلما نمایندگی‌های دو طرف نیز افتتاح خواهند شد.

انتهای پیام

نظر شما