شناسهٔ خبر: 45293457 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

طول عمر باتری گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ چقدر است؟

phonearena

صاحب‌خبر -

در سری گلکسی اس ۲۱، مدل اولترا بزرگترین گوشی است و باتری آن نیز پرظرفیت‌ترین است اما در استفاده عملی، این باتری عظیم چه مقدار دوام می‌آورد؟

گلکسی اس ۲۱ اولترا به یک باتری عظیم ۵ هزار میلی‌آمپر‌ساعتی مجهز است و از جدیدترین و کارآمدترین تراشه‌های ۵ نانومتری بهره می‌برد. همچنین، صفحه نمایش این تلفن از نرخ تازه سازی دینامیک (پویا) پشتیبانی می‌کند و از نظر دوام باتری هم بالاتر و فراتر از حد انتظار ظاهر می‌شود. بنابراین، باتری گلکسی S21  در دنیای واقعی، چه مدت برای کاربران دوام می‌آورد؟

طول عمر باتری گلکسی اس ۲۱ اولترا

هنگام استفاده از گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا، باتری این گوشی ۷ ساعت دوام آورد که یک امتیاز عالی است و در واقع از رقبایی همچون آیفون ۱۲ پرو مکس هم عملکرد بهتری ارائه داد. برای تایید این موضوع می‌توانید نمودار زیر را که مقایسه آزمایش باتری بین چند گوشی است، بررسی کنید.

آزمایش مرور وب (Wi-Fi، روشنایی ۲۰۰ نیت)

باتری کهکشانی اس ۲۱ باتری کهکشانی اس ۲۱

در سبک‌ترین آزمایش که برای مرور وب انجام شد، گلکسی اس ۲۱ اولترا با اختلاف زیادی از دیگر پرچمداران پیشی گرفت و حتی وقتی که با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هم کار می‌کرد باز هم امتیاز قابل توجهی به دست آورد. با این تفاسیر، ما قطعا استفاده از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را که تصویری بسیار روان و دلپذیر را ارائه می‌دهد توصیه می‌کنیم، به خصوص، با توجه به امتیازی که در این آزمایش کسب کرد، اگر نرخ نوسازی نمایشگر روی ۶۰ هرتز تنظیم شود، مسلما باز هم امتیاز بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد. گلکسی اس ۲۱ اولترا در استفاده با نرخ بازسازی ۶۰ هرتز، امتیاز بیش از ۱۶ ساعت استفاده را نشان می‌دهد که یک رکورد بی سابقه در میان پرچمداران است!

آزمایش پخش ویدیوهای یوتیوب

باتری کهکشانی اس ۲۱ باتری کهکشانی اس ۲۱

در آزمایش دوم  با همان گوشی‌های فهرست قبلی، به طور همزمان ویدیوهای آنلاین را با کیفیت ۱۰۸۰پی از یوتیوب پخش کردیم. Galaxy S21 Ultra یک بار دیگر نشان داد که دوام باتری آن از سایر گوشی‌ها بیشتر است. البته در این آزمایش خیلی جلوتر نیست و آیفون ۱۲ پرو مکس و گوگل پیکسل ۵ هم تقریبا با به پای اس ۲۱ اولترا دوام می‌آورند.

آزمایش بازی‌های سه بعدی

در آخرین آزمایش هم بازی‌های سه بعدی را انجام دادیم. اگر از بازی‌های همچون Call of Duty, PubG و Minecraft لذت می‌برید، پس به این آزمایش دقیق‌تر نگاه کنید زیرا باید برای شما اهمیت زیادی داشته باشد. در حالی که دو آزمایش قبلی بیشتر، فعالیت تراشه سیستم را تحت فشار قرار می‌دادند اما این آزمایش تراشه گرافیکی را با نهایت قدرتش تحت فشار قرار می‌دهد و نشان می‌دهد که تا چه اندازه می‌تواند قدرتمند باشد.

یک بار دیگر کهکشانی سامسونگ با اختلاف زیاد رقبا را پشت سر می‌گذارد. به این نکته هم باید توجه داشت که در همین تست و با استفاده از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، بازی‌های سازگاری همچون Minecraft، جریان بیشتری می‌کشند و باتری، زودتر خالی می‌شود. پس، اگر می‌خواهید بین عملکرد و دوام باتری تعادل برقرار باشد، منطقی‌تر این است که با نرخ ۶۰ هرتز بازی کنید.

باتری کهکشانی اس ۲۱ باتری کهکشانی اس ۲۱

در اینجا ظرفیت باتری گوشی‌های سری اس ۲۱ و چند کهکشانی دیگر ذکر می‌شود:

  • گلکسی اس ۲۱ اولترا: ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
  • گلکسی اس ۲۱ پلاس: ۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعت
  • گلکسی اس ۲۱: ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
  • گلکسی اس ۲۰ اولترا: ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
  • گلکسی اس ۲۰ پلاس: ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت
  • گلکسی اس ۲۰: ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
  • گلکسی نوت ۲۰ اولترا: ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت

سرعت شارژ شدن باتری گلکسی اس ۲۱ اولترا

احتمالاً بزرگترین خبر در مورد اس ۲۱ این است که شارژر دیگر داخل جعبه گوشی قرار ندارد. به دنبال تصمیم اپل مبنی بر حذف دستگاه شارژر از داخل جعبه سری آیفون ۱۲، سامسونگ نیز به سرعت تصمیم گرفت شارژر را از جعبه تمام تلفن‌های سری S21 حذف کند (باز حداقل یک کابل USB به USB-C استاندارد همراه گوشی قرار دارد).

بنابراین، اکنون بهترین شارژر برای گلکسی S21 Ultra کدام است؟ این تلفن از سرعت شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند (با توجه به این که مدل سال گذشته می‌تواند تا ۴۵ وات شارژ شود، این موضوع ناامید کننده است). عدم وجود شارژر در جعبه، باعث می‌شود تا اکثر مردم احتمالاً کمترین و ارزان قیمت‌ترین دستگاه فست شارژ ۲۵ وات سامسونگ را به قیمت ۳۵ دلار تهیه کنند.

زمان اس ۲۱ اولترا (۲۵ وات) اس ۲۰ اولترا (۲۵ وات)
در ۱۵ دقیقه ۲۶ درصد ۳۲ درصد
در ۳۰ دقیقه ۵۵ درصد ۶۲ درصد
در ۴۵ دقیقه ۸۰ درصد ۸۹ درصد
۱۰۰ درصد شارژ کامل ۱ ساعت و ۸ دقیقه ۱ ساعت و ۳ دقیقه

شارژ کامل این گوشی با این شارژر حدود یک ساعت و نیم به طول می‌انجامد. با توجه به این که گوشی‌های پرچمدار شرکت‌های دیگر از قبیل وان‌پلاس و شیائومی در حدود ۴۰ دقیقه شارژ می‌شوند، این وضعیت شارژ برای اس ۲۱ بسیار کند به نظر می‌رسد.

البته گلکسی اس ۲۱ اولترا از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند و سامسونگ در حال معرفی چند شارژ بی‌سیم جدید برای استفاده در این سری است. حداکثر سرعت شارژ بی‌سیم که اس ۲۱ پشتیبانی می‌کند ۱۵ وات است. چنانچه یک شارژر ساخت سامسونگ تهیه کنید، این گوشی می‌تواند برای شارژ سریعتر، از حداکثر سرعت شارژ پشتیبانی کند.

نکته آخر هم این که تمام گوشی‌های سری اس ۲۱، ازجمله مدل اولترا، از شارژ معکوس هم که سامسونگ آن را Wireless PowerShare می‌نامد، پشتیبانی می‌کنند. این ویژگی از منوی کشویی فعال می‌شود و پس از روشن شدن، تلفن شما به نوعی، به یک پاور بانک تبدیل می‌شود. حال می‌توانید دستگاه‌هایی از قبیل گلکسی بادز یا گلکسی واچ خود را در پشت تلفن قرار دهید تا شارژ شوند.

نظر شما