شناسهٔ خبر: 45293405 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

توضیحات صادق زیباکلام درباره جدال کلامی با خسرو معتضد

صادق زیباکلام، درباره جدال کلامی خود با خسرو معتضد در یک مناظره تلویزیونی توضیحاتی را ارائه داد و از بینندگان برنامه، به دلیل رفتار و سخنان خود عذرخواهی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صادق زیباکلام، به دلیل رفتار و سخنانش در مناظره‌ای تلویزیونی، از خسرو معتضد و تماشاگران این برنامه عذرخواهی کرد.

پخش «برنامه قبلِ انقلاب» از شبکه مستند با میزبانی بهروز افخمی و حضور صادق زیباکلام (استاد دانشگاه و تحلیل‌گر سیاسی) و خسرو معتضد (مورخ)، که بخش‌هایی از آن در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بسیار دیده شد، در دو روز گذشته بسیار بحث‌برانگیز شد.

این برنامه که محور آن، بررسی نقش تاریخی رضا شاه پهلوی بود، شاهد بحث و جدل دو مهمان شد و در حالی که معتضد، زیباکلام را پوپولیست خواند، او نیز، این مورخ را به دروغ‌گویی متهم کرد.

اینک، صادق زیباکلام، در متنی اینستاگرامی، از خسرو معتضد و مخاطبان این برنامه عذرخواهی کرده و توضیحاتی را ارائه داده است.

این تحلیل‌گر سیاسی، تاکید کرده است که با انتشار این متن، قصدش توجیه رفتارش نیست، اما واقعیت این است که سه سال پیش برای ساخت برنامه‌ای درباره رضاشاه با او تماس گرفته‌ و گفته‌اند تهیه‌کننده، یک موسسه خصوصی و بهروز افخمی است.

زیباکلام توضیح داده، در نهایت فیلمبرداری این برنامه، طی چهار روز، به صورت فشرده تا پاسی از نیمه‌شب انجام گرفته و بیش از ۲۰ جلسه درباره تمامی جنبه‌های دوران رضاشاه از کودتای سوم اسفند تا شهریور ۱۳۲۰ ضبط شده است.

این استاد دانشگاه در بخشی دیگر از نوشتار خود، درباره حضور خسرو معتضد مقابل او، گفته است: «شب آخر بود که آقای افخمی گفتند ما آقای معتضد را در برنامه نداشتیم، اما دوستان نظرشان است که گفت‌وگویی هم با ایشان داشته باشیم. می‌دانم واقعاً خسته شده‌اید، اما این را من از شما تقاضا می‌کنم.»

صادق زیباکلام در پایان تاکید کرده است که برای حضور در این برنامه، پولی دریافت نکرده است.

۵۷۵۷

نظر شما