شناسهٔ خبر: 45293286 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعضای بدن جوان ۲۲ ساله در دزفول اهدا شدند

دزفول- ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: اعضای بدن جوان ۲۲ساله دزفولی پس از تایید مرگ مغزی اهدا شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا فریدون جعفریان فر روز یکشنبه به رسانه های دزفول اعلام کرد: سبحان ابول مشدی جوان ۲۲ ساله دزفولی که در اثر سانحه دچار مرگ مغزی شده بود توسط بالگرد به اهوار منتقل و با اهدای اعضای بدنش جان سایر بیماران را نجات داد.

شهزاد گلستانی کوردیناتور اهدای عضو بیمارستان بزرگ دزفول نیز گفت: با رضایت خانواده و هماهنگی با استان اقدامات لازم انجام شد.

وی از خانواده مرحوم قدردانی کرد و با بیان اینکه مادر مرحوم از کادر درمان و مدافع سلامت است، افزود: این اقدام خیر و انسان دوستانه دربیمارستان بزرگ دزفول سابقه دارد.

به گزارش ایرنا  بنا به اعلام متخصصان هر فرد مرگ مغزی در صورتی که خانواده اش خیلی زود برای اهدای عضو رضایت دهد، می‌تواند جان هشت تا ۵۳ نفر را نجات دهد.

کلیه‌ها، قلب‌، کبد، پانکراس، روده، ریه‌ها، استخوان، مغز استخوان و برخی بافت‌های بدن از جمله پوست و قرنیه چشم، تاندون، غضروف و دریچه قلب از پیوندهای متداول هستند.

قانون پیوند اعضا فروردین ۱۳۷۹ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، بر اساس آن، اعضای بیماران فوت شده یا بیمارانی که مرگز مغزی آنها آشکار و مسلم شده را می توان به شرط وصیت بیمار یا موافقت ولی دم برای پیوند به بیمارانی که ادامه حیاتشان به پیوند عضو بستیگی دارد، استفاده کرد.

نظر شما