شناسهٔ خبر: 45292608 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

هوای اصفهان تا پایان هفته ناسالم است

صاحب‌خبر -

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به استقرار جو پایدار طی سه روز آینده بر روی استان اصفهان، گفت: هوای اصفهان تا پایان هفته هوا برای گروه های حساس ناسالم است.

حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: نقشه های هواشناسی بیانگر جوی پایدار طی سه روز آینده بر روی استان اصفهان است. بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد ملایم پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت به ویژه در ساعات اولیه روز در کلان شهر اصفهان و مناطق صنعتی، غبار صبحگاهی و شرایط برای افزایش غلظت آلاینده های جوی مهیا است، گفت: با توجه به پایداری جو تا پایان هفته هوا برای گروه های حساس ناسالم است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: با توجه به پایداری هوا در ساعات اولیه روز و همچنین در طول ساعت هایی که تردد در سطح شهر بالا است، میزان انتشار آلاینده ها بیشتر و هوا برای عموم ناسالم خواهد بود.

عسگریان به شهروندان به ویژه گروه های حساس، سالمندان، کودکان و افرادی که دارای بیماری های زمینه ای، قلبی و تنفسی هستند توصیه کرد تا حد امکان در ساعات پرتردد از منزل خارج نشوند.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت، گفت: دمای شهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز ۱۱ درجه سانتیگراد و در سردترین ساعات بامداد فردا منفی ۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

نظر شما