شناسهٔ خبر: 45291988 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فالح الفیاض: ترامپ در سطح بین المللی اقدام تروریستی انجام داد / خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق هستیم

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق سخنانی را درباره اقدامات این نیروها و شهادت فرماندهان پیروزی ایراد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الاتجاه سخنرانی فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در دانشگاه المستنصریه بغداد را به صورت زنده و مستقیم پوشش داد.

الفیاض در این سخنرانی گفت: از همه می‌خواهم با شخصیت حاج قاسم سلیمانی آشنا شوند و از منابع مستقل در این زمینه استفاده کنند. او از روز اول به ما کمک کرد و افتخار می‌کنیم که از او یاد می‌کنیم. او انسانی آزاده و شجاع بود و دیدگاه خود را درباره دوست و دشمن با صراحت بیان می‌کرد. کسی که دست به جنایت فرودگاه زد گمان می‌کرد که ابومهدی المهندس را می‌کشد، اما امروز ابومهدی در میان ما و زنده است به ویژه زمانی که جوانان و دانشجویان از او یاد می‌کنند.

او افزود: بسیج مردمی در همه صحنه‌ها حضور دارد مگر آن صحنه، صحنه دنیوی و تقسیم پست‌ها و مناصب باشد. دیروز فرماندهان پیروزی را تقدیم کردیم، پیش از آن و پس از آن هم جمعی از دوستان‌مان به شهادت رسیدند. دیروز هم گروهی از نیرو‌های بسیج مردمی در صلاح الدین برای دفاع از عراق به شهادت رسیدند. آن‌ها هدف طایفه‌ای نداشتند. آن‌ها به شهادت رسیدند تا بار دیگر حادثه‌ای مثل میدان الطیران رخ ندهد. بسیج مردمی متعلق به همه عراقی هاست و در آن از همه اقشار و طایفه‌ها حضور دارند. هر خطی که شهدا به ما نشان دهند خط صحیح است و باید به آن احترام بگذاریم.

الفیاض در ادامه گفت: ما با اعتراض مخالف نیستیم بلکه از اعتراض به فساد و ظلم حمایت می‌کنیم، اما نباید بازیچه دیگران قرار گیریم. باید با هوشیاری و بصیرت حرکت کنیم. بسیج مردمی حامی مردم است و ذخیره ملت عراق محسوب می‌شود. ما از هیچ حاکم و حکومت و مستبدی حمایت نمی‌کنیم بلکه حامی مردم هستیم. بسیج مردمی نیرو و اقتدار خود را از مردم می‌گیرد.

این مقام الحشد الشعبی تاکید کرد: دولت جدید آمریکا و کنگره آمریکا امروز از تروریسم داخلی سخن می‌گویند. تروریسمی که رئیس جمهور آمریکا (ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود) آن را برنامه ریزی کرده بود. اما چرا آن‌ها از تروریسمی که همین فرد در خارج از آمریکا رقم زد سخن نمی‌گویند؟ او فرماندهان پیروزی را ترور کرد و دست به محاصره ملت‌ها زد. ترامپ فقط به تروریسم داخلی نپرداخت بلکه او در سطح بین الملل اقدام تروریستی انجام داد.

او همچنین گفت: ما در عراق از خود دفاع می‌کنیم. ملت عراق بیدار است. آیا ما باید کسی را که دست به اقدام غیرانسانی و اهانت آمیز می‌زند به عنوان مهمان بپذیریم؟ ما خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق هستیم. ما جنگ طلب نیستیم، اما از کرامت خود دفاع می‌کنیم. برخی می‌خواهند بین عقلانیت و ترس پیوند برقرار کنند. عقلانیت خوب است و ماجراجویی مردود. اما عقلانیت و شجاعت در کنار یکدیگر هستند. نه ماجراجو هستیم و نه ترسو. ما تندرو نیستیم، ما شجاع و عاقل هستیم. ترسو به طرف تندروی حرکت می‌کند و از عقلانیت خارج می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما