شناسهٔ خبر: 45291615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار زنجان:

اقدامات در زمینه ساماندهی سالمندان زنجان تا حد مطلوب فاصله دارد

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: اقدامات در خصوص ساماندهی و رفع مشکلات سالمندان زنجانی در زمینه کرونا آغاز شده، اما باید تلاش بیشتری برای تحقق اهداف ترسیم شده انجام گیرد، چرا که با حد مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

صاحب‌خبر -

خدابخش مرادی نافچی روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور سالمندان استان در ایپدمی کرونا افزود: همچنان اولویت اول و اصلی کشور و استان رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و حفاظت های فردی است و اگر وضعیت استان به لحاظ  شرایط حاکم کرونا از زرد به آبی اعلام می شود، این مهم به منزله عادی شدن وضعیت نیست.

این مسوول  ادامه داد: بر این اساس اعضای ستاد باید با بهره گیری از سامانه های مختلف همچنین رسانه های گروهی استان، نسبت به آگاهسازی و اطلاع رسانی خود در این زمینه ادامه دهند، تا بواسطه عادی انگاری شاهد موج بعدی بیماری نباشیم.

مرادی با اشاره به اینکه طی بررسی انجام گرفته همچنان سالمندان به دلیل شرایط جسمی و بیماری های زمینه ای آسیب پذیرترین قشر در برابر بیماری کووید- ۱۹ هستند، افزود: اولویت جدی و اقدامات مداخله ای از سوی دستگاه های عضو ستاد باید بیش از گذشته مورد توجه و تاکید باشد.

وی اظهار داشت: استان در حوزه ساماندهی سالمندان باید گروههای هدف را تحت پوشش قرار دهد و در این زمینه نخواهیم پذیرفت که سالمندی مغفول واقع شده باشد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: اقدامات انجام گرفته اعضای ستاد نفی نمی شود و اینکه فعالیتها در حوزه سالمندان به ارسال پیامک محدود شود، مطلوب نهایی را ایجاد نخواهد نکرد.

وی تاکید کرد: با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی تلاش می شود که میزان ابتلا و فوتی های کرونایی استان به مراتب کاهش یابد که در این زمینه اقدامات ارزشمندی انجام گرفته بطوری که تست های سریع رشد بسیاری خوبی داشته است.

این مسوول با بیان اینکه بیماران زمینه ای و سالمندان فاقد هرگونه چتر حمایتی که از آسیب پذیری بیشتری برخوردارند، باید مورد توجه جدی قرار بگیرند، تاکید کرد: سالمندان فاقد پوشش بیمه ای باید احصا و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات آنان بررسی شود.

وی یادآوری کرد:بر این اساس تا /چهارشنبه /هفته جاری اعضای ستاد ساماندهی سالمندان نیز گزارش دقیقی را از اقدامات انجام گرفته طی ۲ ماه گذشته به دبیرخانه ستاد ارائه کنند که افق ۲ ماه آخر سال نیز تدوین شود.

مرادی با اشاره به اینکه حوزه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی سالمندان در زمینه بیماری کووید - ۱۹ صرفا به شهر زنجان اختصاص ندارد و باید در دیگر شهرستان ها نیز گسترش یابد، افزود: در این زمینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سطح شمولیت تصمیات خود را  در زمینه اطلاع رسانی به سطح استانی تعمیم هند و با بهره گیری از ظرفیت های موجود از قبیل دهیاران به پیشبرد بهتر کارها کمک کنند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه هدف اصلی ستاد برای گروههای هدف حساس سازی جامعه نسبت به این قشر است، ادامه داد: رووسای کمیته های پنچ گانه نسبت به برنامه های هدف گذاری شده اهتمام داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: این ستاد بر آن است که در توزیع کمک ها، ساماندهی بصورت نظامند انجام گیرد تا فردی از جامعه هدف مورد بی مهری قرار نگیرد.

نظر شما