شناسهٔ خبر: 45291503 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدل دانشکده سرمایه‌گذار برای

رفع مشکلات صنعت داخلی با هوش مصنوعی

تهران- ایرنا- دانشکده کامپیوتر دانشگاه تهران و یک شرکت دانش‌بنیان تفاهم‌نامه همکاری با محور رفع مشکلات صنعت به کمک فناوری هوش مصنوعی منعقد کردند.

صاحب‌خبر -

رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران روز یک شنبه در نشست امضای این تفاهمنامه گفت: براساس این تفاهم‌نامه قرار است دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و شرکت دانش‌بنیان پارت در زمینه روش‌های نوین هوش مصنوعی مانند یادگیری تعاملی و اجتماعی برای کاربردهای مهم و آینده‌نگر مانند خودروهای خودران، سیستم‌های آموزشی و غیره را عملیاتی کنند.
مجید نیلی با اشاره به اینکه در این قرارداد موضوع هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف که دارای کاربردهای ملی و بین المللی است، مورد توجه قرار گرفته است ،خاطرنشان کرد: این دانش بنیان یک شرکت درحال رشد است که به صورت متمرکز در زمینه هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده است.
وی تاکید کرد: این آمادگی در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران وجود دارد که در حوزه‌های مختلف هوش مصنوعی از جمله توسعه آموزش مجازی با طرف دیگر تفاهم نامه همکاری کند.
رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران اظهار داشت: طی چندسال آینده در حوزه آموزش تحول جدی ایجاد می‌شود که لازم است با استفاده از هوش مصنوعی به  این حوزه وارد شویم تا بتوانیم با دیگر کشورها رقابت کنیم و ما نیز ارائه دهنده روش‌های جدید آموزش مجازی باشیم.
به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شرکت دانش‌بنیان پارت مدیرعامل این شرکت به عنوان طرف دیگر تفاهم نامه نیز در این جلسه گفت: درحال حاضر بسیاری از سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های مختلف از شرکت دانش‌بنیان ما تقاضا دارند که در حوزه خودروهای خودران فعالیت کند که امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه و با همکاری دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران بتوانیم به این مهم دست یابیم.
رسولی زاده در ادامه از انتشار نسخه سوم کتاب بوم‌شناسی هوش مصنوعی توسط شرکت دانش‌بنیان پارت خبرداد و گفت: در این کتاب به صورت مفصل به جایگاه هوش مصنوعی در ایران و جهان پرداخته شده است.
وی توضیح داد: تجربیات ایران و جهان و خدمات شرکت های فعال در حوزه هوش مصنوعی در این کتاب معرفی شده است.

علی رسولی زاده مدعی شد: باتوجه به ظرفیت موجود این شرکت برخورداری از بزرگ‌ترین مجموعه انسانی متخصص هوش مصنوعی کشور، براساس این تفاهم‌نامه مقرر شد مشکلات صنایع در حوزه هوش مصنوعی در قالب دستورکارهایی از سوی این شرکت دانش‌بنیان با دانشکده کامپیوتر دانشگاه تهران مطرح و با همکاری این دو نهاد، راه حل‌های علمی و عملیاتی برای رفع مشکلات صنعت طراحی و ارائه می‌شود.

نظر شما