شناسهٔ خبر: 45291452 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

به اتهام انتقال غیرقانونی نفت کوره

یک نفتکش ایران در آب‌های اندونزی توقیف شد

خبرگزاری ایرنا

دولت اندونزی ادعا کرده است که گارد ساحلی این کشور یک نفتکش با پرچم جمهوری اسلامی ایران را در آبهای سرزمینی اندونزی توقیف کرده است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

گارد ساحلی اندونزی روز یکشنبه در صفحه رسمی خود ادعا کرد که دو نفتکش با نام‌های «ام‌تی هورس» با پرچم ایران و «ام‌تی فری» با پرچم پاناما را در آب‌های پونتایاناک،‌ واقع در استان کالیمانتان غربی این کشور، توقیف کرده است.

این پیام توئیتری مدعی شد که علت اصلی این اقدام گارد ساحلی، «نقض حق عبور و مرور» از جمله در ارتباط با انتقال سوخت تانکر به تانکر،‌ خاموش کردن سیستم شناسایی خودکار، عدم اهتزاز پرچم ملی و همچنین نشت سوخت توسط این نفتکش بوده است.

صفحه اینستاگرام نیروی گارد ساحلی اندونزی نیز در همین رابطه به مساله «انتقال غیرقانونی نفت کوره» و عدم رعایت فاصله مشخص هنگام انجام آن اشاره کرده است.

این خبر زمانی منتشر می شود که سپاه پاسداران ایران یک نفت کش کره جنوبی را که دو خدمه آن اندونزیایی بودند به دلیل نقض ایجاد آلودگی در آب های ایران توقیف کرد.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵ دی ماه در بیانیه ای از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس خبر داد. سفارت کره جنوبی در تهران سلامت هر ۲۰ ملوان را تأیید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این خصوص گفت: کشتی کره ای به دلیل ایجاد آلودگی زیست محیطی در آبهای خلیج فارس بر اساس دستور مقام قضایی توقیف شده و پرونده آن در مرحله دادرسی بوده و از این‌رو هرگونه تحول در مورد این موضوع موکول به نظر مقام محترم قضایی است.

نظر شما