شناسهٔ خبر: 45291307 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تحریم علیه روسیه به نیمی از شرکت های آلمانی‌ خسارت زد

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد نیمی از شرکت‌های آلمانی از تحریم‌های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا علیه روسیه آسیب دیده و خواستار لغو این تحریم‌ها هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، نتایج یک اندیشکده اقتصادی در آلمان به نام آیفو نشان می‌دهد که نیمی از شرکت‌های این کشور به خاطر تحریم‌های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا علیه روسیه آسیب دیده و خواستار لغو این تحریم‌ها هستند. تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه باعث شده تا بخش صنعت آلمان بیشترین آسیب را ببیند.

نظرسنجی مؤسسه آیفو که بزرگترین اندیشکده اقتصادی آلمان محسوب می‌شود با حضور 862 شرکت آلمانی انجام شده و نشان می‌دهد که تحریم‌ها به کاهش قابل توجه حجم مبادلات تجاری بین شرکت‌های آلمانی و طرف‌های روسی منجر شده است.

در واقع 40 درصد آنها گفته‌اند که از تحریم‌های روسیه ضرر کرده‌اند و دو سوم شرکت‌های آلمانی نیز معتقدند که تحریم‌های اعمال شده به شکل گرفتن موانع بیشتر در تعامل با شرکت‌های روسی منجر شده‌اند. 20 درصد این شرکت‌ها هم گفته‌اند که اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه تأثیر جدی بر ترازنامه‌های آنها گذاشته است.

یاسمین گروسچل معاون مؤسسه «آیفو» در گزارش خود نوشته‌اند که صنعت ماشین‌آلات، تولید خودرو، تولید مواد شیمیایی، صنعت تولید قطعات الکتریکی و حوزه لجستیک بخش‌هایی هستند که در اقتصاد آلمان بیشترین آسیب را از محل اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه دیده‌اند.

از سال 2014 و پس از آنکه طی یک همه‌پرسی شبه‌ جزیره کریمه از اوکراین جدا شد و به روسیه پیوست اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم‌هایی را علیه مسکو وضع کرده‌اند. 

نیمی از شرکت‌های آلمانی بر این باورند در صورتی که تحریم‌های علیه روسیه لغو شوند آنها سود خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما