شناسهٔ خبر: 45288291 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

یک فعال سیاسی:

اهانت به رئیس جمهور توهین به جمهوریت است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: متأسفانه افراد در هر جایگاهی به خود اجازه می‌دهند به رئیس جمهور توهین کنند در صورتی که توهین به رئیس جمهور، توهین به جمهوریت است.

صاحب‌خبر -

مهدی بهروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون توهین به رئیس جمهور اظهار کرد: رئیس جمهور طبق قانون اساسی اولین مقام اجرایی و دومین مقام رسمی کشور است و توهین به چنین شخصی جرم تلقی می‌شود؛ همچنین شایسته نیست از تریبون صداوسیما که از نظر امام خمینی (ره) قرار بود به عنوان یک دانشگاه عمومی فعالیت کند شاهد توهین به رئیس جمهور کشور باشیم.

وی افزود: پذیرفته نیست کسی که لباس پیامبر اسلام را بر تن دارد در این سطح به رئیس جمهور توهین کند؛ زیرا روحانیت باید از هرگونه توهین به هر شخصی در جامعه خودداری کرده و به اخلاق اسلامی پایبند باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: توهین به رئیس جمهور باعث تزلزل جایگاه ریاست جمهوری در بین افکار عمومی می‌شود؛ همچنین مردم نسبت به جایگاه مسئولان نظام بدبین شده و این خسارتی بزرگ برای کشور است.

بهروزی یادآور شد: در حالی که مقام معظم رهبری چندی پیش در واکنش به حمله برخی از نمایندگان مجلس به دستگاه اجرایی هرگونه توهین به مسئولان کشور را از نظر شرعی حرام اعلام کردند، اما همچنان برخی از نمایندگان و صداوسیما و برخی از روزنامه‌ها به دولت توهین می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: توهین کنندگان به رئیس جمهور اهداف سیاسی خاصی را دنبال می‌کنند و سعی دارند مردمی که پشتوانه رئیس جمهور در انتخابات بودند را نسبت به رأی خود بی اعتماد کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: آقایان اگر خود را ولایتمدار می‌دانند، باید فرمان صریح مقام معظم رهبری را سرلوحه خود قرار دهند. متأسفانه افراد در هر جایگاهی به خود اجازه می‌دهند به رئیس جمهور توهین کنند در صورتی که توهین به رئیس جمهور، توهین به جمهوریت است.

گفتنی است، اخیراً در یک برنامه تلویزیونی پخش شده از شبکه چهار، فردی ادعاهایی را علیه رییس جمهور و برخی وزرا و مسئولان دولت مطرح کرد که با واکنش بسیاری از مقامات رو به رو شد.

نظر شما