شناسهٔ خبر: 45287652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

با حضور مدیرکل کتابخانه های خراسان رضوی؛

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی گناباد برگزار شد

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی گناباد با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و فرماندار و امام جمعه شهرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی گناباد با حضور جحت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛ حجت الاسلام حسن صادقی نسب، امام جمعه و حامد قربانی، فرماندار و رئیس انجمن و دیگر اعضا و مسئولین شهرستان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این جلسه از زحمات و تلاش های جهادی کتابداران و مسئولان کتابخانه های عمومی به جهت برگزاری برنامه های فاخر فرهنگی در دوره شیوع ویروس کرونا تقدیر کرد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: شایسته است کتابداران گناباد در سالی که با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کارها و فعالیت ها همراه بود، پرچم کتاب و کتابخوانی را برافراشته نگه دارند.

وی ادامه داد: مشکلات موجود در حوزه کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد شناسایی و در این جلسه نیز توسط اعضای انجمن بیان شد و رفع این مشکلات در دستور کار اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی قرار گرفته است.

سبزیان زیباسازی و شاداب سازی کتابخانه ها را از تاکیدات ویژه دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور دانست و ادامه داد: در همین راستا کتابخانه های عمومی سطح شهر گناباد نیز در مسیر شاداب سازی و زیباسازی قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کتابخانه های عمومی به فرهنگسراهای اجتماعی تبدیل شده اند، گفت: کتابداران در حال حاضر به عنوان افسران جبهه دانایی و بصیرت افزایی در جامعه شناخته می شوند. انتظار می رود که توقع مردم و مسئولان هم از کتابخانه های عمومی بیشتر باشد و در حل تمامی مشکلات اطلاعاتی خود به کتابخانه های عمومی به عنوان دانشگاه مردمی مراجعه کنند.

سبزیان بر ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت های بومی و استانی و کشوری از جمله خیران محلی و کشوری گنابادی در توسعه زیرساخت های کتابخانه ای و ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه اعضای انجمن کتابخانه های عمومی گناباد به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در حوزه کتابخانه های عمومی گناباد پرداختند.

در ادامه جلسه طرح کتاب موتوری، طرح تحویل کتاب به اعضای کتابخانه ها درب منزل، با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و حامد قربانی، فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد رونمایی شد.

مدیرل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به وضعیت حاد جامعه و کرونا ویروس همچنین درخواست مردم نیازمند منابع اطلاعاتی، طرح تحویل کتاب درب منازل از طرف اداره کل کتابخانه های عمومی استان طراحی و در شهرستان گناباد در کتابخانه عمومی شهید مطهری اجرا می شود.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: در این طرح اعضای علاقه مند به کتاب و کتابخوانی پس از جستجوی کتاب مورد نظر خود در سامانه سامان نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مراجعه به سایت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی بعد از بازیابی نام کتابخانه خود، سفارش خود را ثبت و این سفارش توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بررسی و کتاب به درب منزل عضو ارسال می شود.

تقدیر از فرماندار و تقدیر از کتابداران و کارکنان شهرستان و بازدید از کتابخانه های عمومی شهر گناباد و بخش های تابعه توسط مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، فرماندار و رئیس انجمن و تعدادی از مسئولین دستگاه های اجرایی پایان بخش این جلسه بود.

نظر شما