شناسهٔ خبر: 45286553 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سعیدی: تلاشمان ایجاد توازن منابع مالی در فدراسیون‌ها است

تهران- ایرنا- دبیرکل کمیته ملی المپیک، گفت: تمام تلاشمان را در هیات اجرایی، معطوف به توازن در منابع و اعتبارات فدراسیون‌ها کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «کیکاووس سعیدی» روز یکشنبه در پایان چهل و هشتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک، اظهار داشت: مجمع عمومی بر اساس دستورالعمل و با حضور اعضای آن، وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد. موضوعات مختلفی در دستور کار مجمع قرار داشت و مانند گذشته گزارش‌های حسابرسی، عملکردی و مالی کمیته بررسی و مورد تصویب اعضا قرار گرفت. مصوباتی که در هیات اجرایی در سال گذشته مورد تایید قرار گرفته بود نیز امروز نهایی شد.

وی افزود: در خصوص اصلاح یک بند از اساسنامه کمیته ملی المپیک بحث و قرار شد این بند نیز اضافه شود تا بعد از مصوبه تایید شورای نگهبان برای IOC ارسال کنیم. گزارش کمیته‌های ۱۸ گانه و تاریخ شفاهی ورزش ایران نیز به طور کامل در قالب یک کلیپ ارائه شد و مورد توجه اعضای مجمع قرار گرفت.

سعیدی عنوان کرد: در خصوص فدراسیون‌های ناشنوایان و فدراسیون بیماران خاص که خواهان حضور در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک بودند تصمیم‌گیری شد و قرار شد این ۲ فدراسیون به صورت میهمان به عضویت مجمع در بیایند تا بعد از پاسخ استعلام از IOC در خصوص قطعی شدن و حق رای آنها تصمیم‌گیری شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص توزیع اعتبارات و اعتراض برخی از روسای فدراسیون‌ها، بیان داشت: تمام تلاشمان را در هیات اجرایی، معطوف به توازن در منابع و اعتبارات کرده‌ایم. برخی از رشته‌های المپیکی بر اساس پیش‌بینی کسب سهمیه و مدال در المپیک به طور طبیعی مورد توجه بیشتری قرار گرفتند و اعتبارات بیشتری را نیز به خود اختصاص دادند اما این موضوع پذیرفته است که باید سقف را برای توزیع اعتبارات داشته باشیم و تعادل برقرار شود. به دلیل نزدیک بودن زمان بازی‌ های المپیک و حمایت از رشته‌های المپیکی، این رویکرد وجود داشت که این رشته‌ها بدون نگرانی مالی به تلاش خود ادامه دهند.

نظر شما