شناسهٔ خبر: 45286537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فنی مکانیک خاک کشور:

۵۰۰ نوع آزمایش کمی و کیفی خاک در کشور انجام می شود

ایلام- مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فنی مکانیک خاک کشور گفت: در حال حاضر ۵۰۰ نوع آزمایش کمی و کیفی خاک در کشور انجام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، مجید کیانفر ظهر امروز یکشنبه در دیدار با استاندار ایلام در محل استانداری ایلام اظهار کرد: یک هزار شعبه فنی مکانیک خاک در کشور فعال است که ۵۰۰ نوع آزمایش در بخش‌های مختلف قیر، بتن، آسفالت، سنگ، زمین‌شناسی، مقاومت مصالح در حوزه فعالیت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت مادر تخصصی فنی مکانیک خاک در ۱۲۴ پروژه عمرانی نظارت دارد، گفت: مهمترین هدف آزمایشگاه فنی و مکانیک در پروژه های عمرانی کنترل کیفی حین اجرای کار است.

کیانفر تصریح کرد: بخش عمده ای از آزمایشات فنی خاک در استان ایلام انجام می شود و استانداردسازی سازه ها و پروژه ها به صورت دقیق صورت می گیرد.

وی افزود: آزمایشگاه فنی مکانیک خاک با سابقه‌ای بیش از۶۰ سال برای ارتقای فنی پروژه‌های عمرانی مطابق با استانداردهای تعریف شده گام‌های مهم تاکنون برداشته و نقشی مهم در افزایش عمر مفید و ارتقای کیفی پروژه‌ها ایفا کرده‌است.

استاندار ایلام نیز در این جلسه خواستار ایجاد شعبه آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در شهرستان های استان شد و گفت: در حال حاضر پروژه های مهم در حوزه سدسازی، عمرانی، راهسازی و زیرساختی در استان در حال اجراست که آزمایشگاه فنی مکانیک خاک روی این پروژه ها نظارت دارد.

قاسم سلیمانی دشتکی بیان کرد: با توجه به حجم فعالیت های عمرانی در استان ایلام، وجود آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در شهرستان به استانداردسازی پروژه ها برای توسعه پایدار کمک می کند.

نظر شما