شناسهٔ خبر: 45286520 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون جودو | لینک خبر

استقبال مربیان از دوره‌های آموزشی جودو

صاحب‌خبر -

فدراسیون جودو در دوران شیوع کرونا و تعلیق این رشته به کار آموزش مربیان پایه می‌پردازد.

وحید زارع نژاد در گفتگو با خبرنگار اخبار ورزشی خبرگزاری صدا و سیما درباره دوره برخط مربیگری جودو، گفت: دوره عملی مربیگری درجه سه به صورت آنلاین (برخط) ۲۴ تا ۲۶ دی و اول تا سوم بهمن در حالی برگزار شد که ۳۷۳ مربی در دو گروه مردان و بانوان از این دوره استقبال کردند.
وی افزود: در روز نخست، محمد کیهان به تدریس تاریخچه جودو، اصول پایه و فرم "کانتووازا" و بابک مهاجری به تدریس قوانین داوری پرداختند. روز دوم حسین زند، فرم "ناگه نوکاتا" را آموزش داد و در روز سوم نیز رضا مدنی روش تدریس نونهالان فرم "شیمه وازا" و سعید رجبی قوانین برگزاری مسابقه را تدریس کردند.
مسئول کمیته آموزش، پژوهش و تحقیقات فدراسیون با اشاره به اینکه فدراسیون جودو در دوره شیوع ویروس کرونا یک دوره مربیگری تئوری درجه سه را نیز برگزار کرده بود، در خصوص سایر جلسات دوره عملی به صورت آنلاین، گفت: اول بهمن مهدی سیل پور در سالن شهید کبکانیان تهران به آموزش فرم‌های "اوسای کومی وازا" و "مای یوکواستمی وازا" پرداخت. دوم بهمن، این دوره به میزبانی هیئت جودو فارس در شیراز و با تدریس ابراهیم عزیزالهی ادامه یافت. در روز پایانی این دوره هم بهنام رشوند در سالن شهید کبکانیان تهران به تدریس فرم "آشی وازا" پرداخت.
وی از پایان دوره دانش‌افزایی مربیان تیم‌های رده پایه نیز خبر داد و افزود: دوره دانش افزایی مربیان تیم‌های رده پایه، به همت کمیته آموزش، پژوهش و تحقیقات فدراسیون جودو، بعد از چهار جلسه تدریس، دوم بهمن به کار خود پایان داد. اولین جلسه این دوره با عنوان ارزیابی بیومکانیکی برای بهبود عملکرد و پیشگیری از آسیب جودوکاران با تدریس فاطمه سالاری ۲۳ دی به صورت وبینار برگزار شد.
زارع نژاد گفت: ایمان صحراییان ۲۴ دی، دومین جلسه دانش افزایی مربیان جودو پایه کشور را با موضوع ملاحظات روانشناختی در مربیگری ورزشکاران پایه برگزار کرد. اول بهمن، سومین جلسه دوره دانش افزایی مربیان پایه با تدریس شادمهر میردار، با موضوع اصول رویکرد‌های نوین تمرینی برای نوجوانان و جوانان جودوکار ادامه یافت.
وی افزود: مدرس جلسه چهارم و پایانی این دوره در دوم بهمن نیز محمدحسین قهرمانی بود که مبحث ملاحظات تمرینی در آماده سازی جودوکاران نوجوان را تدریس کرد.

نظر شما