شناسهٔ خبر: 45285427 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۴۷ هزار و ۵۴۶ واحد خون در سیستان و بلوچستان اهدا شده است

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: ۴۷هزار و ۵۴۶ واحد خون از ابتدای امسال تا کنون در استان اهدا شده که این میزان تنها ۶۰ درصد نیاز منطقه را تحت پوشش قرار داده است.

صاحب‌خبر -

سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستاندر گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،   با بیان اینکه متوسط مصرف ماهانه خون سیستان و بلوچستان ۱۱ هزار و ۷۳۸ واحد خون و فرآورده‌های خونی استانگفت: میزان مصرف خون و فرآورده‌های خونی از ابتدای امسال تا کنون ۱۱۷ هزار و ۳۸۱ واحد خون شامل ۸۸ هزار ۵۴۹ واحد گلبول قرمز و ۱۱ هزار و۴۳۲ واحد پلاکت و ۱۷ هزار و۴۰۰ واحد فرآورده‌های پلاسمایی است.

او تصریح کرد: تا کنون با دریافت ۳۸ هزار و ۵۸۳ واحد خون از پایگاه‌های معین در سطح کشور کمبود خون سیستان و بلوچستان جبران شده که بیشتر از شهر‌های تهران، بیرجند، بجنورد وارد استان می‌شود.

مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان تصریح کرد: افزون‌بر سه هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی در این استان داریم که مصرف‌کننده خون هستند که ۶۸ درصد خون‌های اهدایی برای این بیماران مصرف می‌شود.

او با اشاره به اینکه با کاهش دمای هوا و کرونا مراجعات برای اهدای خون کاهش یافته گفت: پایگاه‌های انتقال خون در استان از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند و هم استانی‌های عزیز نباید نگران آلوده شدن به ویروس کرونا در این مراکز باشند.

خسروی تصریح کرد: دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون است.

انتهای پیام/گ

نظر شما