شناسهٔ خبر: 45285403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آخرین وضعیت شرایط کرونایی استان بوشهر| اجرای طرح شهید سلیمانی ابتلا به کرونا کاهش داد+جدول

گروه استان‌ها - در راستای مقابله با ویروس کرونا، طرح شهید سلیمانی به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت اجرا و سبب کنترل بیماری و فوتی‌ها در استان بوشهر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، در عرصه مقابله با بیماری کرونا طرح‌های مهمی در مقابله با این ویروس اجرا شده که همکاری جبهه مدافع سلامت و مشارکت مردم در عرصه رعایت پروتکل بهداشتی ستودنی است.

اکنون از 10 شهرستان استان بوشهر 9 شهرستان در وضعیت آبی و یک شهرستان در وضعیت زرد«تنگستان» قرار دارد.

گزارش‌ها حاکی است از مجموع 18 هزار مورد مبتلا به کرونا در استان بوشهر 11 هزار 770 نفر به صورت سرپایی درمان شدند و شش‌هزار و 370 نفر در بیمارستان‌های استان بستری و 99 درصد آنها با حال خوب ترخیص شده‌اند.

بر پایه این گزارش اکنون از حدود 60 نفر بیمار بستری در بیمارستان‌های استان، 10 نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و 5 مورد از آن‌ها با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

 بر اساس بررسی‌های انجام شده، استان بوشهر در زمینه  بستری  و فوتی کرونایی جزء 3 استان آخر در جدول قرار دارد و این بیانگر شرایط مناسب استان در عرصه بیماری کرونا است.

براساس آمارها 35.1 درصد از موارد مثبت کرونا در استان بوشهر خدمات بیمارستانی دریافت کرده و از هر یک‌صد هزار نفر جمعیت 1.82 درصد بستری شده‌اند.

طرح شهید سلیمانی به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت اجرا و  سبب کنترل بیماری و فوتی‌ها شده است.

در حال حاضر از 500 تخت بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی در استان بوشهر کمتر از 12 درصد آن اشغال است که نشان از روند روبه بهبودی وضعیت و شرایط کرونا در استان بوشهر است.

انتهای پیام/190/ ع

نظر شما