شناسهٔ خبر: 45285226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست نماینده ملایر از جهاددانشگاهی همدان:

جهاددانشگاهی با بنیاد برکت برای اشتغالزایی در ملایر همکاری کند

فرنوش رئیسی

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام حمایت از پروژه‌های پژوهشی جهاددانشگاهی استان همدان در مجلس، خواستار همکاری این نهاد انقلابی با بنیاد برکت در جهت اشتغالزایی در شهرستان ملایر شد.

صاحب‌خبر -

هادی بیگی‌نژاد در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان، با اشاره به سابقه پژوهشی جهاددانشگاهی از ابتدا تا کنون گفت: جهاددانشگاهی توانسته نقش مؤثری در پیشبرد اهداف علمی کشور در سال‌های فعالیت خود داشته باشد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان نیز با اشاره به روحیه جهادی تمامی فعالیت‌های جهاددانشگاهی اظهار کرد: عمده پروژه‌های جهاددانشگاهی مانند پژوهشگاه رویان براساس نیاز جامعه، تکیه بر خودباوری و نیز روحیه جهادی بنا شده است.

علی کلانترنیا از درنظر گرفتن مجموعه‌ای از پروژه‌های کلان در استان‌های مختلف کشور توسط جهاددانشگاهی خبر داد و تصریح کرد: همدان یکی از استان‌هایی است که در آن چهار پروژه با توجه به ظرفیت و پتانسیل بومی و منطقه‌ای تعریف شده است.

وی به تشخیص و درمان ناباروری به‌عنوان یکی از پروژه‌های تعریف شده در استان اشاره کرد و گفت: بررسی‌ها نشان دهنده موفقیت قابل قبول مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی در سراسر کشور است.

کلانترنیا از وجود ۹ مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی در سراسر کشور خبر داد و یادآور شد: مرکز درمان ناباروری زنان جهاددانشگاهی با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا چند ماه آینده در شهر همدان راه اندازی خواهد شد.

وی خواستار مشارکت جهاددانشگاهی در طرح جمعیت و تعالی خانواده شد و مطرح کرد: پروژه تولید گیاهان دارویی یکی دیگر از پروژه‌های تعریف شده در استان همدان با توجه به ظرفیت بالای این استان در زمینه تولید و فرآوری مواد موثره گیاهان دارویی است.

کلانترنیا به ضرورت حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این پروژه که در استان همدان دارای ظرفیت بالایی است، اشاره و خاطرنشان کرد: طرح توسعه مشاغل خانگی یکی دیگر از طرح‌های در حال اجرای جهاددانشگاهی در ۳۱ استان کشور است.

وی با اشاره به سهمیه ۲۱۰۰ نفری استان همدان در این طرح بیان کرد: در فاز اول این طرح، ۱۱ رشته شغلی شامل قالیبافی، مبل منبت، کیک و شیرینی پزی، خیاطی و تولید پوشاک و ... براساس نیازهای استان همدان در حوزه مشاغل خانگی شناسایی شد.

کلانترنیا افزود: تاکنون ۲۱۸۰ نفر از استان همدان در این طرح ثبت نام کردند و شهرستان ملایر با ۳۰۰ متقاضی پس از شهر همدان بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان را به خود اختصاص داده است و امیدواریم با حمایت و همکاری مسئولان، تعداد ثبت نام کنندگان در این شهرستان به بیش از این میزان برسد.

وی اتصال به بازار را از مهمترین تفاوت‌های این طرح با دیگر طرح‌ها برشمرد و یادآور شد: جهاددانشگاهی با آموزش متقاضیان و برقراری ارتباط آنان با کارآفرینان موفق، اتصال به بازار این متقاضیان را رصد می کند.

وی فراهم کردن بستر فروش محصولات متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی مانند فروشگاه های مجازی و یا برگزاری نمایشگاه های فصلی و منطقه ای را از دیگر ابعاد این طرح برشمرد و مطرح کرد: جهاددانشگاهی همدان در طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با آموزش ۱۶۰ نفر تجربیات مشابه و خوبی را در این زمینه کسب کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی همدان در پایان تصریح کرد: با توجه به تجربیات موفق جهاددانشگاهی در زمینه اشتغال، معاونت آموزشی جهاددانشگاهی در حال تبدیل به معاونت آموزشی و کارآفرینی است و جهاددانشگاهی آماده همکاری با همه نهادها در جهت اشتغالزایی در شهرستان ملایر است.

انتهای پیام

نظر شما