شناسهٔ خبر: 45285218 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آثارِ بخش رقابتی ششمین جشنواره اسباب‌بازی کانون داوری شد

محصولات رسیده به بخش رقابتی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داوری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هیئت انتخاب این جشنواره متشکل از فرزانه بابایی، امیرحسن سلام‌زاده و سیما مهدی‌زاده‌تهرانی ۲۲۰ محصول را بررسی و تعداد ۱۵۸ اثر را برای داوری نهایی انتخاب کردند.


داوران بخش رقابتی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی شامل نعیم تدین، سعید باباوند، غلامرضا دیزجی، علی مهری و مجید قادری ۱۵۸ محصول را در ۱۳ بخش مورد ارزیابی قرار دادند.


اسباب‌بازی‌های ایرانی در بخش‌های بهترین بسته‌بندی، بهترین تصویرسازی و شخصیت‌پردازی، برترین کیفیت تولید (در شش بخش اسباب‌بازی‌های فلزی، پلاستیکی و پلیمری، چوبی، کاغذی و مقوایی، پارچه‌ی و ترکیبی) و برترین اسباب‌بازی‌های ایرانی در پنج دسته فکر و ذهن، حسی و حرکتی، مهارتی و آموزشی، شبیه‌سازی دنیای واقعی، سازه‌ها و جورچین‌ها از سوی داوران بررسی شد.


سیدحسین خادم‌حسینی، نایب رئیس شورای نظارت بر طراحی، ساخت، واردات و توزیع اسباب‌بازی به عنوان ناظر داوری بخش رقابتی این جشنواره حضور داشت.

 

مسئول کمیته رقابتی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در مورد تفاوت‌های این بخش نسبت به سال گذشته گفت: امسال فقط محصولات تولید شده مورد قدردانی قرار خواهند گرفت و کیفیت تولید در اولویت این بخش است و بخش طراحی ایده اسباب‌بازی‌ها در رویداد ملی ایده‌آزاد بررسی خواهد شد.


آیدین مهدی‌زاده‌تهرانی؛ در ادامه به کیفیت محصولات رسیده به دبیرخانه جشنواره اشاره کرد و افزود: محصولاتی که در بخش رقابتی وجود دارند، دارای درجه کیفی «الف» هستند و امسال بخش زیادی از محصولات ارسال شده از سوی طراحانِ ایرانی طراحی شده‌اند و بخش طراحی ایرانی پررونق بود که این امر نویدبخش رشد طراحی در صنعت اسباب‌بازی کشور است.


دبیر ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی نیز از کیفیت محصولات و همچنین تنوع تولیدات ایرانی نسبت به دوره‌های گذشته اظهار خوشحالی کرد و گفت: کیفیت تولید محصولات ارسالی به دبیرخانه در این دوره بسیار بالا بود و در بعضی از دسته‌ها کار داوری را برای هیئت داوران دشوار کرده بود.

 

محسن حموله خاطرنشان کرد: برگزیدگان صنعت اسباب‌بازی ایران هم‌زمان با گشایش ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در بهمن ۱۳۹۹ معرفی و در بخش‌های مختلف قدردانی خواهند شد.


او تاکید کرد: امسال برای حمایت از طراحان و تولیدکنندگان عروسک‌های ایرانی، این بخش، جداگانه داوری و نتایج آن  اطلاع‌رسانی می‌شود.


حموله در پایان سخنانش توضیح داد که در جشنواره ششم جوایز ویژه فرهنگی و علوم‌شناختی نیز به اسباب‌بازی‌های ارسالی این بخش‌ها تعلق خواهد گرفت.

پایان پیام/31

نظر شما