شناسهٔ خبر: 45284717 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با انعقاد تفاهم نامه ای محقق می شود؛

رفع مشکلات صنعت در حوزه هوش مصنوعی/ ورود به طراحی خودروهای خودران

میترا سعیدی کیا

تفاهم نامه ای بین یک شرکت دانش بنیان و دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در راستای رفع مشکلات صنعت در حوزه هوش مصنوعی منعقد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و یک شرکت دانش‌بنیان تفاهم‌نامه ای با محوریت رفع مشکلات صنعت با استفاده از فناوری هوش مصنوعی منعقد کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است این شرکت با همکاری دانشکده کامپیوتر دانشگاه تهران، مشکلات صنعت را شناسایی و با استفاده از هوش مصنوعی برطرف کنند.

همچنین، مشکلات صنایع در حوزه هوش مصنوعی در قالب دستور کارهایی توسط شرکت دانش‌بنیان شناسایی و با دانشکده کامپیوتر دانشگاه تهران مطرح می‌شود تا با همکاری این دو نهاد، راه حل‌های علمی و عملیاتی برای رفع مشکلات صنعت طراحی و ارائه‌شود.

دکتر مجید نیلی احمدآبادی رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در این جلسه گفت: در این قرارداد موضوع هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف که دارای کاربردهای ملی و بین المللی است، مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه قرار است دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و این شرکت دانش‌بنیان در زمینه روش‌های نوین هوش مصنوعی مانند یادگیری تعاملی و اجتماعی برای کاربردهای مهم و آینده‌نگر مانند خودروهای خودران، سیستم‌های آموزشی و غیره را عملیاتی کنند.

رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: این شرکت یک شرکت درحال رشد است که به صورت متمرکز در زمینه هوش مصنوعی سرمایه گذاری انجام داده است.

نیلی احمدآبادی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با استفاده از پتانسیل این شرکت دانش‌بنیان ابزارهای نوین هوش مصنوعی تولید و در عرصه‌های ملی و بین‌المللی ارائه کنیم.

وی اظهار کرد: این آمادگی در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران وجود دارد که در حوزه‌های مختلف هوش مصنوعی از جمله توسعه آموزش مجازی با این شرکت دانش‌بنیان همکاری کند.

رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران تاکید کرد: طی چندسال آینده در حوزه آموزش تحول جدی ایجاد می‌شود که لازم است با استفاده از هوش مصنوعی به این حوزه وارد شویم و بتوانیم در آینده با دیگر کشورها رقابت کنیم؛ در این صورت ما نیز ارائه دهنده روش‌های جدید آموزش مجازی باشیم.

دکتر رسولی‌زاده مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان طرف قرار داد نیز در این جلسه گفت: این شرکت براساس توانایی و پتانسیلی که در حوزه هوش مصنوعی دارد می‌تواند با همکاری دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در زمینه‌های مختلف از جمله خودروهای خودران فعالیت علمی و تحقیقاتی داشته باشد.

وی اظهار کرد: درحال حاضر بسیاری از سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های مختلف همچون این شرکت دانش‌بنیان تقاضا دارند که در حوزه خودروهای خودران فعالیت کند که امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه و با همکاری دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران بتوانیم به این مهم دست یابیم.

نظر شما