شناسهٔ خبر: 45284535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس صنعت، معدن و تجارت:

بیش از ۱۴۰ میلیون دلار کالا از اصفهان به ارمنستان صادر شد

اصفهان- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: تاکنون بیش از ۱۴۰ میلیون دلار کالا توسط ۸۸ واحد صنعتی این استان به کشور ارمنستان صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ایرج موفق روز یکشنبه در حاشیه بازدید وزیر اقتصاد ارمنستان از شرکت چینی زرین این استان افزود: می‌توانیم توسعه صادرات را در آینده‌ای نه چندان دور بین استان اصفهان و ارمنستان شاهد باشیم.

وی ادامه داد: هیاتی که از ارمنستان به ایران و اصفهان سفر کردند مشتاق گسترده‌تر شدن روابط  تجاری با این استان هم هستند.

موفق تصریح کرد: امیدواریم روابط را به گونه‌ای پیش ببریم که تعداد کالاهای بیشتری با توجه به نیاز فعلی آن‌ها و محدودیت‌هایی که برای واردات از برخی کشورها ایجاد کردند جبران و از این فرصت استفاده کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اضافه کرد: سال گذشته بیش از هزار و ۲۵۵ قلم کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به صد کشور جهان صادر شد.

وی بیان کرد: در استان اصفهان بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی داریم که تعدادی از آن‌ها همیشه فعال بوده و برخی به صورت سه نوبت ‌و برخی فصلی مشغول به فعالیت هستند.

موفق خاطرنشان کرد: ۱۲ صنعت کشور در استان اصفهان وجود دارد و این استان یکی از مهم‌ترین استان‌های صنعتی به شمار می‌رود.

وی گفت: همچنین حدود پنج هزار طرح در این حوزه در دست اجرا داریم که نشان می‌دهد شرایط استان به سمت توسعه و احداث واحدهای موجود در حرکت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: بیش از هزار و ۷۰۰ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان وجود دارد که در امیدواریم در اولویت نخست، این طرح‌ها را عملیاتی و تسهیلات مورد نیاز را از طریق بانک‌های عامل محقق و از تولید حمایت کنیم.

به گفته وی، با بهره برداری از طرح‌های در دست اجرا ۶۵ هزار اشتغال مستقیم بوجود می‌آید.

موفق اظهار کرد: تاکنون در بخش صنعت تعداد پروانه‌های بهره برداری صنعتی فراوانی را صادر کنیم و واحدهای جدیدی به عرصه تولید وارد شدند.

وی ادامه داد: برای تمامی واحدها با استعلام از سازمان حفاظت محیط زیست استان مجوز صادر کرده و موارد زیست محیطی لازم ارزیابی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اظهار کرد: با وجود حجم واحدهای ایجاد شده نرخ بیکاری استان اصفهان از حدود ۱۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده و برای جوانان اشتغال جدید ایجاد شده است.

بازدید از واحد های تولیدی و  دیدار با فعالان اقتصادی و بازدید از آثار تاریخی از جمله برنامه های سفر یکروزه وهان کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان به اصفهان اعلام شد.

وزیر اقتصاد ارمنستان صبح امروز از ترمینال فرودگاه اصفهان بازدید و با استاندار اصفهان دیدار کرد.

 وزیر اقتصاد ارمنستان برای رایزنی به منظور افزایش سطح تعاملات تجاری دو کشور روز جمعه، سوم بهمن وارد تهران شد.

به گزارش ایرنا، حضور وهان کروبیان، وزیر اقتصاد ارمنستان در سفر پنج روزه خود به ایران، با تعدادی از مقامات دولتی و خصوصی از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر نیرو، رییس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و دارایی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

دیدار با فعالان اقتصادی ارامنه در تهران، بازدید از کارخانه سیناژن، کارخانه لبنیات میهن از دیگر برنامه‌های وزیر اقتصاد ارمنستان طی سفر پنج روزه به تهران است.

نظر شما