شناسهٔ خبر: 45284440 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خوزستان، معین ساخت صحن حضرت زینب(س) در کربلا شد

اهواز - ایرنا - رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: این ستاد به عنوان معین ساخت صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) در حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلا تعیین شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگارایرنا افزود:برای مشارکت در ساخت صحن حضرت زینب(س) موکب‌های اربعین در خوزستان برای جمع آوری و جذب کمک‌های مردم متدین و محب اهل بیت عصمت و طهارت(ع)وارد عمل شدند.
وی با بیان اینکه مردم خوزستان همواره پشتیبان طرح‌های توسعه حرم‌های مطهر در عراق و سوریه بوده‌اند و این بار در طرح ساخت صحن حضرت زینب (س) که هم اکنون با پیشرفت ۴۰درصدی در حال انجام است فعالانه مشارکت خواهند داشت ابراز امیدواری کرد موکب‌های اربعین که تاکنون نقش محوری و برجسته در میزبانی از زائران امام حسین(ع) داشته اند این بار نیز برای جذب مشارکت های مردمی به صورت جهادی ورود کنند.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در ادامه با بیان اینکه طرح ساخت صحن حضرت زینب(س) برای رفاه حال و استراحت زائران امام حسین(ع) در اربعین سال آینده آماده می‌شود افزود:موکب داران اربعین حسینی استقبال خوبی از مشارکت در ساخت صحن حضرت زینب(س) داشته‌اند و در این خصوص نشست‌هایی نیز برای هماهنگی بیشتر برگزار شده است.

 هر خوزستانی یک پاکت سیمان
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: برای مشارکت گسترده مردم در ساخت صحن حضرت زینب(س) در کربلای معلا ، پویش "هرخوزستانی یک پاکت سیمان" فعال شده است.
حجت الاسلام موسوی افزود: چنانچه هر خوزستانی حداقل هزینه ۲۰۰هزار ریالی خرید یک پاکت سیمان را تامین کند ساخت صحن حضرت زینب(س) به سرانجام نهایی خواهد رسید.
وی با بیان اینکه در یک دهه اخیر مردم دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(س) خوزستان درهمه پروژه‌های بازسازی عتبات عالیات فعال بوده اند افزود: بسیاری از طرح های بازسازی همچون طلاکاری ایوان حرم حضرت علی(ع) و گنبد بارگاه ملکوتی آن حضرت به صورت اختصاصی با مشارکت مردم خوزستان انجام شده است.

ادامه آماده سازی زیرساخت موکب‌های اربعین در مرز چذابه
رییس کمیته جذب مشارکت های مردمی ، تغذیه و اسکان ستاد اربعین حسینی خوزستان از ادامه آماده‌سازی زیرساخت های موکب‌های اربعین در مرز چذابه توسط موکب داران خبرداد.
حجت الاسلام موسوی در ادامه افزود: هم اکنون موکب‌های اربعین شوش ، اندیمشک ، ماهشهر و اهواز در زمینه ساخت وساز موکب‌ها در مرز چذابه فعال هستند.
وی گفت: با توجه به اینکه از سال آینده ایام اربعین در فصل گرما قرار می‌گیرد موکب‌های اربعین باید امکانات سرمایشی از جمله یخ ساز ، کولر و دیگر وسایل سردکننده را در مرز چذابه برای پذیرایی و میزبانی از زائران اربعین حسینی فراهم کنند.
امسال به علت شیوع ویروس کرونا ، امکان برگزاری راهپیمایی اربعین و حرکت کاروان های زیارتی به کربلا و نجف فراهم نشد.
اربعین پارسال بیش از یک میلیون زائر اربعین  از مرزهای چذابه و شلمچه راهی کربلای معلا شدند.

نظر شما