شناسهٔ خبر: 45284399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری:

مساجد چهارمحال و بختیاری در دهه فجر امسال میزبان ۴۲ برنامه محوری است

مظاهری گفت: همزمان با چهل و دومین فجر انقلاب اسلامی، ۴۲ عنوان برنامه محوری به میزبانی کمیته مساجد استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محمدرضا مظاهری» در جلسه کارگروه مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی که به میزبانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد، اظهار داشت: مساجد استان با آذین‌بندی و فضاسازی محیطی به استقبال دهه فجر می‌روند و همزمان با نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی مصادف با ۱۲ بهمن با پخش سرودهای انقلابی از مساجد منتخب استان مهیای میزبانی از برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام می‌شوند .

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تلاش شده تا بسیاری از برنامه‌های پیش بینی شده برای دهه فجر امسال در بستر فضای مجازی اجرا شود.

 

مظاهری به دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای دهه فجر امسال در قالب کمیته مساجد اشاره کرد و گفت: اجرای سرود، تکریم خانواده شهدا در قالب سه‌شنبه های تکریم به صورت مجازی و حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان با موضوع انقلاب اسلامی به صورت مجازی و برگزاری محافل انس با قرآن کریم به صورت مجازی و پخش زنده از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

 

مسئول کارگروه مساجد چهل و دومین فجر انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: جمع آوری کمک های مردمی و توزیع گوشت قربانی در بین نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا، برگزاری عصر شعر انقلاب به صورت مجازی، اجرای مسابقه پیامکی از بیانیه گام دوم انقلاب و برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب آینده انقلاب اسلامی از شهید مطهری از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال به شمار می‌رود.

 

مظاهری از برگزاری برنامه‌های تبیینی در مساجد استان خبر داد و گفت: این برنامه در ۱۰ شب در ۱۰ مسجد استان در قالب سخنرانی های تبیینی پیرامون آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: نواختن طنین گلبانگ «الله اکبر» از مناره های مساجد منتخب استان در شب ۲۲ بهمن، تهیه موشن گرافی و اشتراک‌گذاری آن در شبکه های اجتماعی و طرح هر مسجد یک سنگر با رویکرد پرداختن به یک شبهه و تبیین مواضع اصولی انقلاب اسلامی در شبکه های اجتماعی به نام آن مسجد از دیگر برنامه های دهه فجر کمیته مساجد استان است.

 

مسئول کارگروه مساجد چهل و دومین فجر انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری، گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی و تقویت ارزش‌ها برای تحقق اهداف والای نظام را از مهمترین اهداف برگزاری این برنامه‌ها برشمرد و گفت: در طول ۴۱ سال از عمر انقلاب اسلامی و در آستانه چهل و دومین فجر انقلاب اسلامی هستیم و در طول این سال ها بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب حرکت رو به رشد کشور تحسین برانگیز بوده است و تلاش می‌شود با حرکت در مسیر قرآن و عترت در گام دوم انقلاب نیز به خوبی عمل شود.

 

وی با اشاره به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مساجد خواستگاه شکل گیری و جنبش های نهضت اسلامی هستند و نقش آن در نظام جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست بر همین اساس کمیته مساجد از مهمترین کمیته های دهه فجر می باشد که سعی بر این دارد که اتفاقات خوبی را در دهه فجر با اجرای برنامه های متنوع در مساجد رقم بزند.

 

مظاهری افزود: امید است بتوان انقلاب اسلامی را به نحو شایسته ای به نسل های جوان معرفی کرد و در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی گام برداریم و همگام با گام دوم انقلاب به اهداف والای مدنظر برسیم و نظام را به صاحب اصلی خود حضرت مهدی (عج) برسانیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امسال به دلیل شیوع کرونا و پشگیری از انتشار این ویروس برنامه های کارگروه مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی عمدتا به صورت مجازی برگزار می شود.

 

مسئول کارگروه مساجد چهل و دومین فجر انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری ابراز کرد: حفظ و تبیین ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی که حاصل خون پاک شهدای انقلاب اسلامی می باشد از وظایف اساسی امروز مردم و مسئولین است.

 

خاطرنشان می شود: در این جلسه اعضای کارگروه مساجد شامل نمایندگان شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع)، امور قرآنی تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، ستاد اقامه نماز، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد و با حضور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و رئیس ستاد دهه فجر استان حضور داشتند.

 

پایان پیام/361

نظر شما