شناسهٔ خبر: 45284199 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مساحت سکونت‌گاه‌های غیرمجاز در ماه‌نشان چقدر است؟

فاطمه توفیقی

فرماندار ماه‌نشان گفت: ۷۰ درصد جمعیت ماه‌نشان در سکونت‌گاه‌های غیررسمی ساکن هستند.

صاحب‌خبر -

جلیل جزونقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سکونت‌گاه‌های غیررسمی این شهرستان، اظهار کرد: نزریک به ۷۰ درصد جمعیت در بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی ساکن هستند به عبارتی از ۶ هزار نفر جمعیت ماه‌نشان حدود ۴ هزار نفر در این مناطق ساکن هستند.

وی با بیان اینکه قشر ساکن در مناطق فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی عموما از تمکن مالی خوبی برخوردار نیستند، تصریح کرد: جامعه هدف مشخص شده توسط بنیاد مسکن شهرستان می‌توانند در راستای نوسازی و مقاوم سازی با ارائه به بانک‌های عامل  با دریافت تسهیلات کم‌بهره و با باز پرداخت طولانی مدت اقدام به نوسازی و مقاوم‌سازی کنند.

فرماندار ماه‌نشان با اشاره به مقام‌سازی مسکن روستاییان تصریح کرد: شهرستان ماه‌نشان ۱۲۷ روستا دارد که در حدود ۵۳ درصد ساختمان‌های این مناطق مقاوم‌سازی شده‌اند که این میزان با میانگین استانی برابر و از میانگین کشوری بالاتر است و مابقی مناطق نیز در دست بررسی است.

این مسئول با اشاره به اینکه شهر دندی حدود ۱۵ درصد بافت فرسوده دارد که طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، اقدامات قابل قبولی انجام شده است، افزود: با توجه به اینکه در سنوات گذشته برخی از اراضی داخل شهر ماه‌نشان فاقد سند مالکیت بوده که به صورت قولنامه خرید و فروش شده است، از اینرو شهرداری برای ساخت و ساز در مناطق مورد نظر نمی‌تواند برای مالکان این اراضی مجوز صادر کند؛ این در حالی است که در برخی از اراضی فاقد سند، اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند که مساحت آن از حد نصاب ‌پایین‌تر بوده و این موضوع در حال پیگیری است.

جزونقی در ادامه با اشاره به اجرای طرح هادی در این منطقه، خاطرنشان کرد: در خصوص اجرای طرح هادی تاکنون فاز اول این طرح در ۴۵ روستای شهرستان (معادل ۴۷ درصد) اجرا شده که نسبت به میانگین استانی برابر و نسبت به میانگین کشوری پیشرفت قابل قبولی داشته است.

انتهای پیام

نظر شما