شناسهٔ خبر: 45284084 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل ارشاد: کرونا ۵۰۰ میلیاردریال به اصحاب فرهنگ کرمان خسارت زده است

کرمان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به تداوم شیوع کرونا و تعطیلی اصحاب فرهنگ و هنر گفت: صنوف فرهنگی و هنری تاکنون بر اثر شیوع و تداوم ویروس کرونا ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت متحمل شده اند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای همه گیری بیماری کووید ۱۹، مسئولان دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کردند تا با حمایت از صاحاب فرهنگ و هنر شرایط این قشر آسیب پذیر را بهبود ببخشند و طرح های تسهیلاتی مختلفی ارائه و اجرا شد.

وی با اشاره به پرداخت چند مرحله تسهیلات به اهالی فرهنگ، هنر و قلم بیان کرد: در مرحله نخست پرداخت تسهیلات کرونا توسط سامانه کارا،  ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در قالب وام‌های ۶،  هشت و ۱۶ میلیون تومانی به افراد ثبت نام شده پرداخت شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: همچنین رقمی معادل ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز در قالب تسهیلات بانکی به اصناف فرهنگی و هنری پرداخت و یا در دست پرداخت است که پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن در قالب تسهیلات قرض الحسنه بود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات جدید برای جبران خسارت کرونا اهالی فرهنگ و هنر تاکید کرد: پرداخت این تسهیلات محدودیت های قبلی را ندارد و مدت زمان بازپرداخت ۲ ساله و با کارمزد ۱۲ درصد و امکان تنفس ۶ ماهه است.

علیزاده ادامه داد: برای حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر اعضای صندوق اعتباری هنر استان کرمان نیز تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک هزینه معیشتی به حساب این افراد واریز شده و هنر کارت‌های این افراد به زودی توزیع می‌شود.

وی با اشاره به حمایت های مختلف دولت از صنوف فرهنگی و هنری گفت: سه ماه حق بیمه سهم هنرمندان توسط صندوق اعتباری وزارت فرهنگ و ارشاد در سه ماه نخست امسال پرداخت شده است و اجاره بهای مجتمع‌های فرهنگی و هنری در بخش غیردولتی نیز شامل بخشودگی شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: حمایت های دولت از بخش های فرهنگی و هنری و اصحاب قلم با وجود مشکلات اقتصادی همچنان ادامه دارد و با توجه به بهبود وضعیت و کاهش ویروس کرونا اصناف فرهنگ و هنر فعالیت های خود را در چارچوب پروتکل های بهداشتی آغاز کنند و چرخه اقتصادی هنر و فرهنگ به حرکت دربیاید.

نظر شما