شناسهٔ خبر: 45284071 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی مطرح کرد:

عادی انگاری به شرایط مطلوب کرونا آسیب می‌زند / متاسفانه رعایت‌ پروتکل ها کاهش یافته است

استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر این استان به لحاظ بروز کرونا و روند کاهشی مبتلایان شرایط مطلوبی را دارد، به طوریکه اکنون ۲۷ شهرستان استان به وضعیت آبی رسیده‌اند اما عادی انگاری بیماری، آسیب جدی در راستای پیشگیری و کنترل این بیماری به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا خراسان رضوی اظهار کرد: با روند نزولی کرونا در خراسان رضوی اکنون تنها ۶ شهرستان استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: اگرچه محدودیت‌های کرونایی با توجه به آبی شدن بیشتر شهرستان‌های خراسان رضوی، کاهش یافته اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، پرهیز از تجمعات، دورهمی‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان بایستی ادامه یابد.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه خراسان رضوی به لحاظ روند کاهشی تعداد مبتلایان، بستری شدگان و فوتی‌ها در حال حاضر وضعیت خوبی را در سطح کشور دارد.

معتمدیان ضمن تشکر از مشارکت و همراهی مردم خاطرنشان کرد: توجه جدی به تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی آحاد جامعه از طریق نظارت و بازرسی‌ها، توجیه و اطلاع رسانی بوسیله رسانه‌ها و برخورد با عوامل متخلف مورد تاکید است تا مردم احساس نکنند که به وضعیت عادی برگشته‌اند و نگرانی‌ها از این بابت مرتفع شود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: خوشبختانه روند بیماری کرونا در خراسان رضوی نزولی شده است و تعداد فوت شدگان تک رقمی و به حدود ۶ نفر در هفته‌های اخیر کاهش یافته است و امیدواریم که در آینده نزدیک تعداد فوت شدگان در استان به صفر برسد.

وی گفت: شرایطی که با تحمل سختی‌های زیاد بویژه از سوی آحاد مردم با اجرای محدودیت‌های کرونایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی حاصل شده است باید حفظ و بهبود یابد و در همین جا از همه دست اندرکاران حوزه سلامت و سایر نهادها بویژه آستان قدس رضوی در زمینه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در بین زائران قدردانی می‌شود.

معتمدیان در بخشی از سخنانش گفت: طبق مصوبات ستاد کرونا همه کارکنان به جز افراد دارای بیماری زمینه‌ای باید در ادارات حضور یابند، لذا نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط کار باید به طور جدی دنبال شود.

به گفته وی، مردم در شرایط کنونی دارای مشکلات و گرفتاری‌های زیادی هستند، بنابراین خدمات رسانی و پاسخگویی به مردم نباید دچار مشکل شود و رضایتمندی آنان مورد تاکید ویژه است.

نظر شما