شناسهٔ خبر: 45283976 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مجلس لایحه بودجه ۱۴۰۰ را به نفع مردم ‌اصلاحات ساختاری کرد / شبکه‌های دلالی ‌حوزه اقتصاد را باید حذف کنیم

گروه استان‌ها- رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس گفت: مجلس لایحه بودجه ۱۴۰۰ را به نفع مردم ‌اصلاحات ساختاری کرد.

صاحب‌خبر -

پرویز اوسطی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در سنندج با انتقاد از افزایش سرسام‌آور قیمت اجناس و کالاها در سطح بازار اظهار داشت: حوزه تنظیم بازار همچون زنجیره چندحلقه‌ای بوده که باید این حوزه را کنترل کنند.

وی گفت: مجموعه وزارت صمت بارها بابت عدم نظارت بر بازار مورد انتقاد نمایندگان مجلس قرار گرفته چرا که آنان متأسفانه نظارت دقیق، جامع و کاملی بر بازار ندارند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه با این رویکرد نظارت اصناف و خود مجموعه صمت بر بازار پاسخ‌گو نبوده چرا که بازار وسیع و گسترده و با چهار کارشناس و چند نیرو این حوزه قابل مدیریت و کنترل نیست.

وی نظارت و کنترل دقیق بازار را مستلزم داشتن نظام هوشمند در کشور دانست و تصریح کرد: متأسفانه قوانین حوزه نظارت بر بازار و تعزیرات نیز بازدارندگی ندارد چرا که سودجویان تخلف عمده کرده و سپس با جریمه موردی از آنان گذشت خواهد شد.

اوسطی با بیان اینکه مجلس همواره دغدغه معیشت و زندگی مردم را داشته و بهبود این وضعیت نابسامان جزو اولویت‌های نمایندگان پارلمان است، عنوان کرد: خوشبختانه در لایحه بودجه 1400 یک سری اصلاحات ساختاری به نفع مردم در حال انجام بوده و یقیناً در سال آینده نیز نمود پیدا خواهد کرد.

وی به پیگیری‌ها و جلسات متعدد برای اجرای قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی اشاره و اظهار کرد: بخشی از وظایف‌ وزارت جهاد به وزارت صمت واگذار شده تا مدیریت و نظارت بر حوزه بازار به ویژه کنترل قیمت مواد پروتئینی قویتر و بیشتر شود.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از قانون‌ها نیازمند اصلاح بوده که نمایندگان در راین راستا در حال تلاش هستند، خاطر نشان کرد: امیدواریم با اصلاح قوانین به نفع مردم و حل مسائل کنونی، شاهد آرامش و ثبات در بازار باشیم تا مردم بیش از این متضرر نشوند.

اوسطی "کوتاه کردن دست سودجویان و دلالان از بازار و حوزه‌های مختلف اقتصادی" را جزو برنامه‌های اولویت مجلس خواند و ابراز داشت: متأسفانه شبکه‌های دلالی در حوزه اقتصاد کشور وجود داشته که باید نقش آنان کمرنگ و نظارت بیشتر شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم در سال 1400 شاهد یک روند مناسب و بازار آرام با سازوکارهای قانونی و نظارت در حوزه‌های مختلف باشیم تا مردم دغدغه معیشتی نداشته باشند.

انتهای پیام/481/ش

نظر شما