شناسهٔ خبر: 45283879 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد؛

رفع مشکل پرداخت هزینه اسناد پزشکی بیمه‌شدگان طی یک ماه آینده

مهناز قربانی مقانکی

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: تأخیر در پرداخت هزینه‌های اسناد پزشکی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی فقط در تهران رخ داده و طی یک ماه آینده برطرف خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام غفاری در خصوص تأخیر در پرداخت هزینه‌های اسناد پزشکی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی گفت: در بسیاری از استان‌ها این هزینه‌ها تا دی ماه پرداخت شده و تأخیر در پرداخت هزینه‌های درمان کمتر از دو میلیون تومان فقط در استان تهران رخ داده که از این بابت عذرخواهی کرده و قول می‌دهیم ظرف یک ماه آینده حل شود.

وی در پاسخ به سوال که آیا قرار است در کمتر از دو ماه هزینه‌های اسناد پزشکی رسیدگی شود و به دست مردم برسد؟ گفت: در دبیرخانه شورای عالی بیمه اقدام خوبی انجام شده که منجر به همکاری سازمان‌های بیمه‌گر از جمله تأمین اجتماعی است و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، بیماران وقتی به بیمارستان می‌روند، اسناد پزشکی‌شان از طریق بیمارستان و سامانه «سپاس» وزارت بهداشت در اختیار بیمه‌ها مانند تأمین اجتماعی و همچنین بیمه‌های تکمیلی قرار می‌گیرد و نیازی به این نیست که بیمه شده کپی اسناد را از این اداره به اداره دیگر ببرد.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: در صورت اجرایی شدن این طرح، رسیدگی به اسناد در سامانه اتفاق می‌افتد و فقط در صورت لزوم و نواقص اسناد پزشکی، به بیمه‌شده مراجعه می‌کنیم.

غفاری با اشاره به اینکه نامه اجرایی شدن این طرح روز گذشته به دست ما رسیده است، گفت: در صورتی که تمهیدات اولیه آن اندیشیده شود و هر چه زودتر این اتفاق رخ دهد، مشکل بیمه‌شدگان نیز در دریافت هزینه اسناد پزشکی برطرف خواهد شد.

نظر شما