شناسهٔ خبر: 45283840 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو شورا:

مهلت قانونی شورای شهر ارومیه برای انتخاب شهردار، سه ماهه است

ارومیه- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با تاکید بر اینکه باید مانع ایجاد شایعه در فضای اجتماعی شهر پیرامون انتخاب شهردار شد، گفت: سرپرست جدید شهرداری ارومیه تا سه ماه دیگر می‌تواند در این منصب باشد و اعضای شورا طبق قانون باید طی این مدت، شهردار جدید را انتخاب کنند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد خلیل پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه انتخاب یک سرپرست از داخل مجموعه شهرداری وظیفه اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه بود که به آن عمل شد، اظهار داشت: هرچند افرادی رزومه خود برای شهردار شدن را تحویل شورای اسلامی شهر داده اند ولی تا به این لحظه هیچ نامزدی برای تصاحب کرسی شهرداری ارومیه برنامه‌ای ارائه نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه باید در جریان انتخاب شهردار قرار گیرند، بیان کرد: هیچ منع قانونی برای حضور خبرنگاران در جلسات ارائه برنامه از سوی نامزدهای شهرداری ارومیه نمی‌بینم ولی تصمیم نهایی با نظر حداکثر اعضا خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به ضرورت جلوگیری از تنش در مجموعه مدیریت شهری اظهار کرد: طی ماه‌های پایانی سال موضوع پرداخت حقوق‌ها و بدهی به پیمانکاران باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد و از حاشیه سازی خودداری شود.

وی همچنین به تمایل اکثریت شورا به انتخاب یک شهردار از داخل مجموعه شهرداری اشاره کرد و افزود: در این برهه زمانی کم و تا ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخاب یک شهردار چند ماهه از داخل مجموعه شهرداری می‌تواند راه گشا باشد.

به گزارش ایرنا، پس از بازداشت محمد حضرت پور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) و موافقت استاندار آذربایجان غربی با درخواست بازنشستگی وی، "عدل دوست" به عنوان سرپرست شهرداری ارومیه طی هفته گذشته معرفی شد.

ارومیه ۸۰۰ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۱ هزار هکتار مساحت دارد.

نظر شما