شناسهٔ خبر: 45283801 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

گروهي جديد مسئوليت حمله به رياض را بر عهده گرفت

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- گروه «الویه الوعد الصادق» با اعلام موجودیت، اعلام کرد عملیاتی پهپادی در ریاض انجام داده این گروه هدف بعدی را دبی اعلام کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، پایگاه خبری صابرین نیوز گزارش داد: «الویه الوعد الصادق» (لشکر الوعد الحق، فرزندان جزیره العرب) ضمن اعلام موجودیت، در نخستین بیانیه خود به تاریخ 23 ژانویه 2021 اعلام کرد عملیاتی پهپادی ضد اهدافی در ریاض انجام داده است. این گروه هدف بعدی را دبی اعلام کرد.
در بیانیه «الویه الوعد الصادق» آمده است:
به علت آنکه عرب‌های منطقه خلیج فارس به جنایت هایشان در حق ملت‌ها ادامه می‌دهند و همچنان از گروه‌های تکفیری و داعشی حمایت می‌کنند، اکنون فرزندان جزیره العرب به وعده خود وفا می‌کنند و پهپاد‌های دهشتناک خود را بر فراز عربستان به پرواز در می‌آورند. این پهپاد‌ها کاخ‌های آن‌ها را در الیمامه و اهداف دیگری را در ریاض در هم کوبیدند. اعلام می‌کنیم که این، آغاز معادله بازدارندگی و انتقال جنگ به داخل شیخ نشینان و در انتقام خون شهداست. اگر جنایات بن سلمان و بن زاید تکرار شود، به یاری خداوند هدف بعدی، امارت شرور دبی است.
صابرین نیوز نیز افزود بر اساس داده‌های موجود، حمله پهپادی به ریاض پایتخت سعودی را یک گروه فنی عراقی و در انتقام خون شهدای میدان الطیران انجام داده است.
در این عملیات، کاخ الیمامه و مقر‌های دولتی و اهداف حیاتی هدف قرار داده شد.
رسانه‌های سعودی هنوز به اینکه حمله به ریاض، عملیات پهپادی بوده است، اذعان نکرده اند.
مرکز اطلاع رسانی امنیتی عربستان از حمله موشکی یمنی‌ها خبر داده است که این مسئله نشان می‌دهد سامانه‌های راداری آن‌ها نتوانسته اند هدف، نوع و حتی مسیر آن را تشخیص بدهند.
حمله به ریاض از خاک عراق و با استفاده از پهپاد FIX wing drone از نوع kamikaze و با نظارت کامل نیرو‌های عراقی انجام شده است.

نظر شما