شناسهٔ خبر: 45283762 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس فنی مهندسی اداره ورزش و جوانان :

کاهش زمان جذب اعتبارات، تکمیل طرح‌های ورزشی اصفهان را دشوار می‌کند

اصفهان - ایرنا - رییس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: کاهش زمان جذب اعتبارات از شهریور ۱۴۰۰ به پایان سال جاری، تکمیل طرح‌های ورزشی اصفهان را با سختی روبه رو می‌کند.

صاحب‌خبر -

حسین محمودیه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هر ساله زمان جذب اعتبارات تا شهریور سال بعد است به این معنا که روند جذب اعتبارات را مطابق با سال مالی از شهریور تا شهریور سال بعد تعیین می‌کردند اما برای امسال نهایت جذب تا پایان اسفند ۹۹ تعیین شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به سرمای هوا و دشواری کارهای عمرانی و با توجه به اینکه بخشی از طرح‌های ورزشی استان در مناطق سردسیر جنوب و غرب اصفهان قرار دارد، عملیات اجرایی و ساخت و ساز سخت خواهد بود.

رییس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان ادامه داد: در این فرصت محدود شاید نتوان بطور جامع برنامه‌ریزی کرد و با توجه به تعداد قابل توجه پروژه‌های ورزشی استان تخصیص اعتبار برای تمامی آنها امکان‌پذیر نخواهد بود و همین امر سبب کندی و وقفه در فعالیت‌ها می‌شود.

محمودیه با بیان اینکه اعتبار مصوب طرح‌های ورزشی استان در سال جاری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد تخصیص اعتبار بطور میانگین ۲۵ درصد باشد.

وی تصریح کرد: اکنون ۱۲۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در استان وجود دارد که در صورت بهره برداری بالغ بر ۱۰۰ هزار متر مربع به فضای ورزشی استان اضافه خواهد شد.

رییس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان کمبود اعتبارات را مهم‌ترین چالش در ارتقای سرانه ورزشی و بهبود زیرساخت‌ها دانست و اظهارداشت: اگرچه در سال‌های گذشته شاهد بهره برداری شماری از طرح‌های اصلی مانند ورزشگاه نقش جهان بودیم اما با توجه به جمعیت و گستردگی منطقه باید شتاب امور عمرانی و اعتبارات در این بخش افزایش یابد.

 حدود ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

 سرانه ورزشی در استان اصفهان اکنون به بیش از ۰.۴۶ متر مربع رسیده که در مقایسه با هفت سال قبل حدود ۵۳ درصد رشد داشته است.

هم اکنون مساحت فضای ورزشی اصفهان یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع است.

نظر شما