شناسهٔ خبر: 45283610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

شهردار اصفهان:

شعار «انسان محوری در شهر» چراغ راه مدیریت شهری شود

شهردار اصفهان گفت: سال گذشته شهرداری در فرآیند سنجش تعالی سازمانی حضور یافت و با کسب بالاترین سطح و امتیاز "تقدیرنامه چهار ستاره" را دریافت کرد، در معرض قضاوت خوب قرار گرفتن شهرداری برای تعالی سازمانی را ناشی از حمایت شورا و تلاش مجموعه فعال در شهرداری می‌دانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ قدرت الله نوروزی صبح امروز _یکشنبه پنجم بهمن ماه ۹۹_ در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، کسب دو جایزه ملی «تندیس ساختمان‌های سبز» و «جایزه انرژی» را به اعضای شورای اسلامی شهر تبریک گفت و اظهار کرد: شهرداری با داوری وزارتخانه‌های نفت و نیرو، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان مدیریت صنعتی بر اساس معیارها به عنوان نهاد برتر مصرف بهینه انرژی شناخته شد و جایزه ملی انرژی را دریافت کرد.

شهردار اصفهان ادامه داد: در شرایطی که همه سازمان‌ها و مردم باید نسبت به موضوع مصرف انرژی حساس باشند، کسب این افتخارات اقدام بزرگی است.

وی با بیان این که شهرداری اصفهان جایزه ملی ساختمان‌های سبز را نیز در سطح کشور به خود اختصاص داد، افزود: این موفقیت در پی تلاش برای استفاده از انرژی نانو و پاک در ساختمان‌ها و بهبود قوانین در این زمینه به شهرداری تعلق گرفت، البته شهرداری همه ساله موفقیت‌های زیادی را کسب می‌کند.

نوروزی تصریح کرد: در سال جاری شهرداری بار دیگر و با شرایط بهتر تعالی سازمانی خود را در معرض قضاوت داوران ملی قرار داده است تا آنها به بررسی نقاط ضعف و قوت بپردازند و قطعاً این داوری می‌تواند به رشد و تعالی سازمانی شهرداری کمک کند.

وی با بیان این که سال گذشته شهرداری در فرآیند سنجش تعالی سازمانی حضور یافت و با کسب بالاترین سطح و امتیاز "تقدیرنامه چهار ستاره" را دریافت کرد، افزود: در معرض قضاوت خوب قرار گرفتن شهرداری برای تعالی سازمانی را ناشی از حمایت شورا و تلاش مجموعه فعال در شهرداری می‌دانیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه امروز آئین بهره‌برداری از دو رام قطار شهری خریداری شده برگزار می‌شود، گفت: شعار «انسان محوری در شهر» را مطرح کردیم و به آن دست یافتیم که امیدواریم این نهال تنومند شود و برای همیشه چراغ راه مدیریت شهری باشد.

وی ادامه داد: گام بعدی حیات محوری است تا همه مخلوقات الهی به سهم و جایگاه خود گرامی داشته شوند؛ در این راستا حتی گیاهان هم به عنوان موجودات مورد توجه قرار می‌گیرند.

نوروزی با بیان اینکه یکی از پایه‌های اصلی تحقق شعار «انسان محوری» در حوزه حمل و نقل است، تصریح کرد: در حال حاضر شاهد افزایش سریع پیاده‌راه ها و مسیرهای دوچرخه سواری در شهر هستیم البته از سویی دیگر شهرداری نقش مهمی در حوزه حمل و نقل و مترو ایفا می‌کند که انتظار می‌رود اعضای شورای اسلامی شهر به طور دسته جمعی از پروژه بزرگ خط دو قطار شهری بازدید کرده و از نزدیک شاهد هزینه‌کرد بودجه‌های کلان حمل و نقل باشند تا در قضاوت‌ها بر اساس انصاف سخن بگوییم.

وی با بیان اینکه ۱۲ ایستگاه خط دو قطار شهری اصفهان در حال اجرا است، گفت: در واقع انقلاب عمرانی در شهر اتفاق افتاده و تمام پروژه‌های شهر بر اساس برنامه‌ریزی در حال اجرا است.

شهردار اصفهان با اشاره به اجرای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح دو رام قطار شهری جدید شامل ۱۰ واگن هستیم که با اضافه شدن آن به خط یک ظرفیت جا به جایی مسافران روزانه ۳۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.

وی با بیان این که ظرفیت قطارهای قبلی در حال استفاده ۱۵۰ هزار نفر است که با اضافه شدن رام‌های جدید این ظرفیت به ۱۸۰ هزار نفر جا به جایی مسافر در یک روز می‌رسد، خاطرنشان کرد: با فعال شدن خط دو و تلاقی آن با خط یک در میدان امام حسین (ع) ظرفیت بسیار بیشتری برای جا به جایی مسافر فراهم خواهد شد که هدف ما رسیدن به آن عدد است.

نوروزی با بیان این که با اضافه شدن رام‌های جدید سرفاصله حرکت قطارها از ۱۲ دقیقه به ۸ دقیقه کاهش پیدا می‌کند، تصریح کرد: در شرایط کنونی به لحاظ شیوع ویروس کرونا مردم اقبال خوبی در استفاده از مترو نشان نمی‌دهند، این در حالی است که اسفند ماه سال گذشته آمار جا به جایی مسافران در خط یک به ۱۲۰ هزار در روز رسیده بود و پیش بینی‌ها تا ۱۵۰ هزار نفر در روز می‌شد، اما شیوع کرونا این آمار را به ۱۰ هزار نفر رساند و در حال حاضر نیز روزانه ۳۴ هزار نفر از شهروندان سفرهای درون شهری خود را با مترو انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر این که کاهش تعداد مسافران باعث کاهش هزینه‌ها نشده چرا که هزینه‌ها ثابت است، افزود: در صورت عادی شدن شرایط، مترو یکی از شلوغ‌ترین وسایل حمل و نقل شهری می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما