شناسهٔ خبر: 45283275 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

زمزمه ایجاد «دولت مردمی سایه» در قزاقستان

رئیس کمیته سازماندهی حزب ثبت نام نشده «ایل تیرگی» قزاقستان از قصد خود برای ایجاد دولت مردمی سایه در این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «نورژان آلتایف» رئیس کمیته سازماندهی حزب ثبت نام نشده «ایل تیرگی» و نماینده سابق حزب حاکم «نورآتن» در مجلس سفلی، در نشست مطبوعاتی از قصد خود برای ایجاد دولت مردمی سایه در این کشور خبر داد.

وی در این نشست گفت: با حضور مجددا نمایندگان حزب «نورآتن» و سازمان های وابسته به آن در پارلمان تغییری ایجاد نشد و همچنین با توجه به حفظ کابینه قبلی، ما، حزب ثبت نام نشده «ایل تیرگی» برای اولین بار در قزاقستان در مورد ضرورت ایجاد دولت مردمی سایه در کشور اعلام می‌کنیم.

آلتایف خاطرنشان کرد «دولت مردمی سایه» یک تجربه معمول است که در انگلستان، آلمان، کانادا و استرالیا وجود دارد. برای مثال، در انگلستان، چنین کابینه وزرا کاملا توسط دولت پشتیبانی و از بودجه تامین می‌شود.

وی عملکرد و وظیفه اصلی دولت مردمی سایه را تضمین کنترل مداوم بر فعالیت‌های دولت فعلی عنوان کرد.

بنابر سخنان آلتایف، اعضای دولت مردمی سایه آیین نامه‌های اداری، لایحه‌ها را بررسی و مطالعه می‌کنند، گزینه‌های جایگزینی به اعضا دولت برای اقدام پیشنهاد و در صورت لزوم آنها را مورد انتقاد قرار می‌دهند.

وی گفت: اعضا دولت مردمی سایه همچنین اقدامات وزرا را به دقت بررسی و در صورت لزوم بر اساس اعتقاد و تجربه خود واکنش نشان می‌دهند.

آلتایف افزود: قرار است ظرف 30 روز کابینه جایگزین وزرا در کشور تشکیل شود. تمام داوطلبان می‌توانند چه به عنوان تک نامزد یا از سوی انجمن‌های عمومی درخواست های خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/ح

نظر شما