شناسهٔ خبر: 45283141 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تذکر به حناچی درباره عدم اجرای مصوبه نامگذاری معبری به نام «مهندس بازرگان»

سیدمیثاق اختر

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه بیش از 95 روز از تاریخ ابلاغ مصوبه نامگذاری معبری به نام مهندس بازرگان می گذرد و شهردار محترم تهران بدون هیچ دلیل روشنی از اجرای این مصوبه قانونی شورای اسلامی شهر تهران خودداری و به رای نمایندگان مردم تهران تمیکن نمی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد جواد حق شناس در دویست و شصت و ششمین جلسه شورا گفت: هفته ای که گذشت سالروز درگذشت مهندس مهدی بازرگان بود. کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران در راستای پیشنهاد جناب آقای احمد مسجد جامعی عضو محترم شورای شهر که در چنین روزهایی پیشنهاد نامگذاری یکی از گذرهای تهران را به نام ایشان داد . در یکی از نشستهای تخصصی سال گذشته خود و با بررسی کارشناسانه و از منظر خدماتی که این شخصیت علمی، مذهبی و انقلابی در قامت مسئولیت بهینه سازی و تصفیه آب تهران در اوایل دهه ۳۰ بعمل آورده بود، خیابان موسوم به سازمان آب را در منطقه ۲ که فراوانی آن در تهران به ۱۳ مورد می رسید ، را به نام ایشان نام گذاری کرد.

وی افزود: نهایتا در جلسه مورخ ۲۶ مردادماه در صحن شورا به تصویب رسید و پس از اعتراض «عجیب و غریب» فرماندار تهران که گوشزد کرده بود که نام‌های انتخابی باید به شخصیتهای شناخته شده علمی و فرهنگی و انقلابی اختصاص یابد به این دلیل با نامگذاری مهندس بازرگان و بانو اعظم طالقانی که از قضا شخصیت‌های علمی ،مذهبی و انقلابی و شناخته شده این شهر و میهن بوده اند ،و سالها رنج و تحمل زندان را در مبارزه با رژیم استبدادی پهلوی در کارنامه درخشان خود داشته اند ،مخالفت کرد که موضوع با اصرار شورای شهر در هیئت حل اختلاف وزارت کشور مطرح شد.

حق شناس عنوان کرد: نهایتا با توجه به نظرات کمیسیون حقوقی و فرهنگی شورا و اصرار و ابرام عموم نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران ابرام و به شهردار محترم تهران ابلاغ شد که از تاریخ ابلاغ اواخر مهر ماه که بیش از ۹۵ روز از تاریخ آن گذشته است ، متاسفانه شهردار محترم تهران بدون هیچ دلیل روشنی از اجرای این مصوبه قانونی شورای اسلامی شهر تهران خودداری و به رای نمایندگان مردم تهران تمیکن نمی کند.

رییس کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: علیهذا برای چندمین بار این رویه ناپسند و غیر قابل قبول را متذکر شده و اکیدا نسبت به این رویکرد اعتراض خود را اعلام می داریم ،انتظار دارد در اسرع وقت این مصوبه شورای شهر به اجرا برسد.

انتهای پیام

نظر شما