شناسهٔ خبر: 45283075 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

۱۳۰ مورد اختلاف درباره مدارس و اسناد ملکی آنها بررسی می شود

آزاده سهرابی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: کارگروه مشترکی تشکیل شده و ۱۳۰ مورد اختلافی که درباره مدارس و اسناد ملکی آنها وجود دارد را بررسی خواهد کرد و اطمینان دارم نتیجه مثبتی خواهیم گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه برنامه گفتگوی هفته که صبح امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در ساختمان شهید رجایی آموزش و پرورش برگزار شد، در جمع خبرنگاران رسانه ملی گفت: فصل مشترک جدی بین دو دستگاه بنیاد شهید و آموزش و پرورش وجود دارد که فصل مشترک تعلیم و تربیت است. آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت است و ما متولی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم. اگر بخواهیم به آن اقتدار معنوی که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید کردند بپردازیم با بهره گیری از این دو بال یعنی جهت دادن به تعلیم و تربیت در بستر فرهنگ ایثار و شهادت می رسیم.

وی افزود: جلسه امروز مفید و پربار بود و کارگروه مشترکی نیز بین ما و آموزش و پرورش تشکیل شد تا جلسات مشترکی داشته باشند.

اوحدی تأکید کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برکات زیادی را به همراه دارد و در بیانیه گام دوم نیز برای دست یافتن به تمدن نوین اسلامی با سه کلیدواژه خودسازی، جامعه پردازی و دست یافتن به تمدن اسلامی در هر فرد روبرو هستیم که در فصل اول توسعه علم و پژوهش مورد تأکید مقام معظم رهبری است. از سوی دیگر امروز مکتب سلیمانی را به عنوان عصاره تمام فضائل ارزشی، اخلاقی و شخصیت پردازی شخصیت تراز انقلاب اسلامی داریم که در آن شهید سلیمانی سند زنده و تأثیرگذار این جریان است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: امروز مسئولیت تدوین سند ملی ایثار و شهادت از جانب شورای عالی انقلاب فرهنگی به عهده بنیاد شهید گذاشته شده است که در مجموع این سند و دو سند دیگری که در بالا اشاره کردم، جمع بندی و برآیند خوبی که از جلسه امروز گرفتیم ما را امیدوار می کند بتوانیم در نیل به آن اهداف در بستر تعلیم و تربیت دست پیدا کنیم و با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به آن اقتدار معنوی برسیم که رمز عبور از هر بحرانی است.

وی در ادامه در خصوص پیشنهادی که در جلسه امروز مطرح شد مبنی بر اینکه مدارس شاهد به مدارس غیردولتی تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: این فقط یک پیشنهاد بود. ما در حال حاضر ۱۳۵۰ مدرسه شاهد در سراسر کشور داریم که استقبال خوبی از سمت خانواده های شهدا به آن می شود. یک بحثی که مطرح شد و وزیر آموزش و پرورش بر آن تأکید داشتند الگو شدن مدارس شاهد است. امروز بسیاری از کسانی که دغدغه تربیت فرزندانشان را دارند، دوست دارند در مدارس شاهد ثبت نام کنند چرا که گمانشان این است که آنجا به شکلی تعمیم و تضمین فضائل اخلاقی را می دهد. امروز نگاهمان این است که با بیش از ۴۰ هزار شهیدی که تقدیم انقلاب شده است و در حوزه های مختلف بوده، گنجینه گران بهایی در اختیار داریم که در راستای تقویت مدارس شاهد و الگو شدن این مدارس چه در حوزه علمی و اخلاقی گام برداریم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص چالش هایی که پیرامون ساختمان های متعلق به بنیاد شهید که در اختیار آموزش و پرورش است و سالهای قبل ایجاد شده بود، گفت: اگر ما نگاه مان نسبت به تعلیم و تربیت کلان باشد، اهداف آموزش و پرورش و بنیاد شهید یکی است و حتماً مسائل کوچک اینچنینی قابل حل است. کارگروه مشترکی ۱۳۰ مورد اختلافی که در برخی از مدارس و اسناد ملکی آنها وجود دارد را بررسی خواهد کرد و اطمینان دارم با رویکردی که امروز در پیش گرفتیم نتیجه مثبتی خواهیم گرفت. حتماً رویکرد ما این است که اجازه قلع و قمع در حوزه تعلیم و تربیت را نمی دهیم. قانون محدودیت هایی را برای هر دو مجموعه ایجاد کرده و ضوابطی را مشخص کرده است که رویکرد ما حل مشکلات براساس قانون است.

نظر شما