شناسهٔ خبر: 45282963 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

جزئیات حمله تروریستی داعش به شرق صلاح الدین/ آمریکا به دنبال بهانه برای حضور در عراق است

شبکه العالم به نقش‌آفرینی رژیم سعودی در حملات گروه تروریستی داعش طی دو هفته اخیر در عراق اشاره و تأکید کرد که این حملات حاوی پیامی سیاسی مبنی بر ضرورت بقای نیروهای آمریکایی در عراق است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج، شبکه العالم به نقش‌آفرینی رژیم سعودی در حملات گروه تروریستی داعش طی دو هفته اخیر در عراق اشاره و تأکید کرد که این حملات حاوی پیامی سیاسی مبنی بر ضرورت بقای نیروهای آمریکایی در عراق است.

 شب گذشته در حمله گروه تروریستی داعش به تیپ 22 الحشد الشعبی در منطقه "العیث" در صلاح‌الدین، نیروهای الحشد این حمله را شجاعانه دفع کردند و در نتیجه مقابله با این حمله تروریستی، 11 تن از نیروهای این تیپ شهید شدند و همچنین در جریان این حمله "ابو علیاء الحسناوی" فرمانده هنگ سوم به شهادت رسید.

خبرنگار العالم در عراق همچنین اعلام کرد، در جریان این حمله تروریستی 18 تن از عناصر داعشی به هلاکت رسیدند.

وی با بیان اینکه نیروهای الحشد الشعبی این حمله تررویستی در استان صلاح‌الدین را شجاعانه دفع و با آن مقابله کردند، تأکید کرد شهادت این رزمندگان در حمله اخیر و نیز انفجار تروریستی اخیر در مرکز بغداد مایه حزن و اندوه فراوان عراقی‌ها شده است.

وی افزود، گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف عراق همچنان دست به تحرکاتی می‌زند.

وی در پاسخ به سوالی درباره عوامل ایجاد خلأ امنیتی که باعث وقوع این حمله تروریستی خونبار شده است و نیز واکنش‌ها به این حملات گفت: "طی دو هفته گذشته دو حمله تررویستی به وقوع پیوسته و نیز شکاف‌های امنیتی در "جرف الصخر"، صلاح‌الدین، دیاله و نیز بغداد ایجاد شده است. این شکاف‌های امنیتی به وضوح باعث وقوع حملات تروریستی شده است. برخی گزارش‌ها حاکی‌ست در نتیجه خلأ امنیتی ایجاد شده در بغداد حملات تروریستی زیاد شده و حتی این حملات تروریستی در مناطق مذکور نسبت به گذشته افزایش یافته است. "

وی افزود، سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک بیانه‌ای در محکومیت این حملات تروریستی صادر کرده و در آن این گروه تررویستی را به انتقام از خون شهدای حملات تهدید کرده است. ولی این رخنه‌های امنیتی و حملات تروریستی اخیر درباره مرحله جدیدی از حملات تروریستی داعش در مناطقی هشدار می‌دهند که این گروه در آنجا ریشه‌کن شده است.

 العالم در ادامه خاطرنشان کرد، پارلمان عراق در حال بررسی رخنه‌های امنیتی در برخی مناطق کشور است و همچنین "مصطفی الکاظمی" نخست‌وزیر دست به تغییرات زیادی در سازمان استخباراتی کشور زده است و این تغییرات همچنین با انتقاداتی در محافل رسمی مواجه شده است.

وی در ادامه به نقش رژیم سعودی در حملات داعشی‌ها در عراق اشاره و تصریح کرد، حملات تروریستی داعش در برهه اخیر حاوی پیام‌های سیاسی است مبنی بر اینکه برخی محورهای عراق همچنان داغ است و تروریست‌ها همچنان حضور دارند و لذا نیروهای آمریکایی باید در عراق بمانند.

نظر شما