شناسهٔ خبر: 45282890 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مردم ساوه ۶ هزار و ۷۹۹ واحد خون اهدا کردند

ساوه - ایرنا - مدیر پایگاه انتقال خون ساوه گفت: مردم این شهرستان از ابتدای امسال تا پایان دی، ۶ هزار و ۷۹۹ واحد خون اهدا کردند.

صاحب‌خبر -

«سعیده افشارپور» روز یکشنبه به ایرنا، گفت: در مدت مورد اشاره هشت هزار و ۳۹۰ تن از شهروندان ساوجی با مراجعه به پایگاه انتقال خون نسبت به اهدا اقدام کردند.

وی بیان کرد: در این مدت ۶ هزار و ۷۹۹ واحد خون کامل از مراجعه‌کنندگان دریافت شد که برای استفاده بیماران نیازمند به انواع فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی ارسال شده است.
به گفته مدیر پایگاه انتقال خون ساوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مرکز انتقال خون الزامی است اما براساس یافته‌های پزشکی ویروس کرونا از طریق خون منتقل نمی‌شود.
افشارپور ادامه داد: با وجود شرایط شیوع کرونا در شهرستان و کاهش مراجعه مردم نسبت به سال گذشته، اما حجم ذخایر خونی در ساوه مطلوب است و علاوه بر تامین نیاز مراکز درمانی، مازاد بر نیاز نیز به اراک ارسال شده است.
وی تصریح کرد: از بانوان ساوجی در مدت ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری ۳۹۴ واحد خون‌گیری انجام شده است که سهم ۴.۷ درصدی مجموع اهداکنندگان را شامل می‌شود.
به گفته مدیر پایگاه انتقال خون شهرستان ساوه، سه هزار و ۶۵۷ واحد فرآورده خونی با ۴۳.۵ درصد مشمولیت از اهداکنندگان مستمر دریافت شده است.

نظر شما