شناسهٔ خبر: 45282824 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان قزوین ۵۶۸ درصد رشد یافت

قزوین - ایرنا- معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: سرمایه‌گذاری جذب شده در بخش گردشگری استان در دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به قبل از آن ۵۶۸ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

نادر محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حجم سرمایه گذاری‌های انجام شده در بخش گردشگری استان قزوین تا سال ۹۲، یک هزار و ۶۴۳ میلیارد ریال بود که این رقم اکنون به ۱۰ هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال افزایش یافته است و رشد ۵۶۸ درصدی را نشان می دهد.

این مسوول افزود: ایجاد تاسیسات گردشگری از جمله هتل و هتل آپارتمان، میهمان پذیر، اقامتگاه های بوم گردی و مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی و مجموعه های گردشگری موضوع سرمایه گذاری های انجام شده از سوی بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان قزوین بوده است.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین اظهار داشت: تقویت زیرساخت های گردشگری با سرمایه گذاری های انجام شده موجب رونق این حوزه طی سال های اخیر شده بود و این روند تا قبل از شیوع کرونا تداوم داشت.

این مسوول همچنین یادآور شد: اقدامات انجام شده برای تقویت زیرساخت های گردشگری از جمله در بخش هتل و اماکن اقامتی در دولت یازدهم و دوازدهم، تقریبا به میزان ۳۰ سال قبل از آن به ظرفیت اقامتی استان افزوده است.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری به پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی و توسعه اشتغال کمک زیادی می کند، اظهار امیدواری کرد با مهار و دفع کرونا بار دیگر شاهد رونق گردشگری کشور و استان قزوین بود.

نظر شما