شناسهٔ خبر: 45282192 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل امور تحصیلات تکمیلی حوزه های علمیه خواهران

اعلام ضوابط فعالیت‌های آموزشی مدارس علمیه خواهران در نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹

صدر شیرازی از اعلام ضوابط فعالیت‌های آموزشی مدارس علمیه خواهران در نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ خبر داد و گفت: برنامه های آموزشی باید طبق این ضوابط انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان ، «آزاده صدرشیرازی» ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت های کادر آموزش مدارس و مدیریت های استانی، اظهار داشت: کارگروه تصمیمگیری امور آموزشی در دوران شیوع بیماری کرونا، با توجه به شرائط خاص حاکم بر کشور و لزوم حفظ سلامت طلاب و خانواده آنها، ضوابط و سیاست هایی را با هدف جلوگیری از ایجاد وقفه در فرآیند تعلیم و تربیت طلاب خواهر در چارچوب سیاست‌های مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا(در اعلام وضعیت‌های مختلف شهرها در بحران بیماری فراگیر)، به تصویب رسانده است.

 

مدیرکل امور تحصیلات تکمیلی حوزه های علمیه خواهران افزود: «استمرار فرآیند تعلیم و تربیت در فضای مجازی با استفاده حداکثری از ظرفیت های فناوری داخلی مرکز مدیریت حوزه خواهران»، «توجه ویژه به آموزش طلاب در مقاطع تکمیلی و پایه های اول و آخر مقطع عمومی»، «تأمین و حفظ سلامت طلاب و خانواده آنها به ویژه در مناطق برخطر»، «اهتمام بر حفظ جایگاه مادری و همسری طلاب در شرایط بحران بیماری کرونا» و «ایجاد تناسب بین ارائه محتوای آموزشی و شرائط جدید حاکم بر جامعه» برخی از این ضوابط و سیاست ها است.

 

صدر شیرازی با بیان این که نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳9۹، از ۱۲ بهمن ماه ۹۹ آغاز می شود، ادامه داد: در شهرهایی که طبق اعلام وزارت بهداشت، به عنوان منطقه پرخطر وضعیت قرمز و هشدار وضعیت نارنجی تشخیص داده شوند تمامی دروس به صورت برخط و در بستر «سامانه مدرس» برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در شهر هایی هم که طبق اعلام وزارت بهداشت، به عنوان مناطق زرد، آبی و سفید تشخیص داده شوند مدرسه می تواند در صورت دارا بودن شرایط مناسب محیطی، دروس را به صورت حضوری برگزار کند.

 

صدرشیرازی گفت: بدیهی است در صورت برگزاری کلاس به صورت حضوری، الزاماتی همچون «بازگشایی مدارس با هماهنگی مدیریت اسنان امکان پذیر است»، «تمامی فعالیت های آموزشی تربیتی این مدارس، مطابق با آیین نامه های مصوب و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی، خواهد بود» و «اولویت در تشکیل کلاس های حضوری با مقاطع تکمیلی و پایه های اول و آخر مقطع عمومی است» باید مدنظر قرار گرفته و مدیریت های استانی بر اجرای آن نظارت کامل داشته باشند.

 

وی مواردی همچون «دروس اصلی و تخصصی هر باپه و دروس مهارتی و عملی در برگزاری کلاس حضوری، اولویت دارند»، «در خصوص طلابی که معذوریت شرکت در کلاس حضوری دارند، ضروری است توسط مدرسه با تعامل در سامانه مدارس پشتیبانی تحصیلی شوند؛ در غیر این صورت با درخواست مهمانی ایشان در مدرسه ای که کلاس را غیرحضوری برگزار می کند موافقت شود» و «مصوبات معاونت محترم فرهنگی، در خصوص بازگشایی خوابگاه و مهدکودک، حاکم خواهد بود» را از دیگر الزامات برگزاری کلاس ها به صورت حضوری برشمرد.

 

مدیرکل امور تحصیلات تکمیلی حوزه های علمیه خواهران در پایان تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای راهبری، در نیمسال دوم نیز مرکز فناوری اطلاعات با تمام توان زیرساخت اجرای آموزش برخط را تمهید کرده و به یاری خداوند متعال، اجرای صد در صد آموزش های مدارس در بستر سامانه مدرس و پشتیبانی فنی، بر قرار خواهد بود.

 

پایان پیام/47

نظر شما