شناسهٔ خبر: 45281486 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

«حافظان امنیت» همچنان در کنار «حافظان سلامت» تا ریشه‌کن شدن کرونا

فرمانده نیروی انتظامی گفت: حافظان امنیت همچنان در کنار حافظان سلامت تا ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا در کشور حضور پرقدرت خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا سردار حسین اشتری در همایشی که امروز در پلیس راهور ناجا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، عرصه نظم و امنیت، شهدای عرصه سلامت و درود و سلام بر روح بلند و ملکوتی امام (ره) و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای رهبر معظم انقلاب گفت: از تلاش های بی شائبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خصوصا کادر درمان که با تمام تلاش خود در خدمت مردم شریف ایران اسلامی بودند تشکر و قدردانی می کنم.

وی در ادامه با بیان اینکه در آستانه ایام الله دهه فجر هستیم، ادامه داد:  فرا رسیدن این ایام مبارک را تبریک می گویم.

فرمانده ناجا افزود: دکتر نمکی و معاونان ایشان در وزارت بهداشت و همچنین کادر درمانی طی ۱۱ ماهه گذشته در سراسر کشور مجاهدانه در حال خدمت رسانی به مردم عزیز بودند. همان طور که قدردان رزمندگان والامقام در هشت سال دفاع مقدس هستیم، در این مقطع و شیوع ویروس کرونا در کشور بر خود وظیفه می دانیم که قدردان زحمات کادر درمان نیز همچون آن دوران باشیم. انصافا این عزیزان جانانه، مخلصانه و مجاهدانه پای کار ایستادند.

تمامی فرماندهان در سراسر کشور برای خدمت رسانی به مردم پیشتاز بودند

اشتری اظهارکرد: با توجه به وجود مشکلات و اعمال تحریم ها در کشور، همکاران ما در نیروی انتظامی و کادر درمانی با انگیزه عشق و علاقه به مردم و پیروی محض از مقام معظم رهبری پای کار بودند.

وی همچنین ضمن قدردانی از زحمات پلیس راهور ناجا در کنترل محدودیت ترددها گفت: انصافا تمامی فرماندهان در سراسر کشور برای خدمت رسانی به مردم در شرایط حساس شیوع ویروس کرونا پیشتاز بودند.

نقش موثر ناجا در ایجاد نظم در مراکز درمانی

اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی از همان ساعات اولیه اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور با شعار "حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت" اعلام آمادگی کرد، گفت: البته تاکیدات مقام معظم رهبری در این عرصه ( ورود نیروهای مسلح با تمام امکانات و تاکید بر رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ) بی تاثیر نبود و تمامی همکاران ما در ناجا نیز برای خدمت رسانی بسیج شدند.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه در همان روزهای اول مشکل ما هجوم بیماران به مراکز درمانی و بیمارستان ها بود، تصریح کرد: البته نیروی انتظامی نقش موثری در ایجاد نظم در مراکز درمانی ایفا کرد و توانست شرایط حساس آن موقع را به درستی و به نحو مطلوب مدیریت کند.

اشتری به فضای مجازی و توطئه های معاندان در این فضا اشاره و اظهارکرد: در فضای مجازی دشمنان و معاندان به دنبال تشویش اذهان عمومی بودند که جای نگرانی داشت اما پلیس فتا به موقع ورود پیدا کرد و عملکرد قابل توجهی داشت به طوری که بسیاری از متخلفان در این عرصه دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.

فرمانده ناجا همچنین به موضوع احتکار تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: در این عرصه نیز پلیس به موقع ورود پیدا کرد و با بسیاری از محتکران به صورت جدی برخورد کرد.

وی در ادامه به موضوع فاصله گذاری اجتماعی نیز اشاره و تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی با تمام توان خصوصا در ایام نوروز ورود پیدا کرد و عملکرد رضایت بخشی داشت البته مردم شریف ایران اسلامی نیز با پلیس همکاری مطلوبی داشتند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی هر ساله در ایام نوروز از ۲۰ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه آماده خدمت رسانی به مردم و تسهیل در ترددهاست، گفت: در ایام شیوع کرونا پلیس با آمادگی بیشتری حضور داشت. یکی از نکات مهم دراین ایام این بود که هیچ تنشی به وجود نیامد و این امر حاکی از فرهنگ خوب مردم، اعتماد به پلیس و تبعیت محض از مقام عظمای ولایت است.

اشتری با اشاره به روز طبیعت و محدودیت ترددها در آن روز تصریح کرد: روز طبیعت یکی از رسوم دیرینه مردم است اما خوشبختانه در این روز مردم به خوبی با پلیس همکاری کردند که جای قدردانی و تشکر دارد.

افزایش ظرفیت مراکز درمانی ناجا

وی با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری در خصوص ثبت زحمات کادر درمانی اظهار کرد: بنا بر تدابیر ایشان ما نیز با تمام توان و تمام نیروهای خود را برای خدمت رسانی به کار گرفتیم. از این رو ما تمامی مراکز درمانی را مکلف کردیم که مراجعه کنندگان را بدون هیچ اجحافی بپذیرند و از سویی امکانات بیمارستان ها را افزایش دادیم. پذیرش روزانه ۴۰۰ هزار نفر نیز بسیار قابل توجه بود.

اشتری همچنین به موضوع اصناف اشاره کرد و گفت : صنوف نیز با پلیس همکاری مطلوبی داشتند.

وی با اشاره به اعمال محدودیت ترددهای شبانه و بین شهری در کشور از اول آذرماه سال جاری اظهارکرد: همکاران ما در نیروی انتظامی با آمادگی کامل پای کار بودند. مردم نیز تمامی پروتکل ها را به خوبی رعایت کردند.

فرمانده ناجا افزود: از اول آذرماه بیش از ۴۵۰ هزار نفر روز از همکاران ما در بیش از 1958 نقطه کشورحضور داشتند.

اشتری عنوان کرد: امروز برای جمهوری اسلامی ایران افتخار بزرگی است که آمار مرگ و میر ناشی از کرونا از حدود ۵۰۰ نفر به یک عدد دو رقمی رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس وی تصریح کرد: از همان ساعات اولیه اعلام شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور پلیس  با آمادگی صد در صدی و با شعار "حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت" حضور پیدا کرد؛ البته تاکیدات مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" نیز در  این عرصه (ورود نیروهای مسلح  با تمام امکانات و تاکید ایشان بر رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ) بی تاثیر نبود و همه همکاران برای خدمت رسانی به مردم بسیج شدند.

انتهای پیام

نظر شما