شناسهٔ خبر: 45280259 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روزنامه یمنی از اهداف حملات ساختگی عربستان به ریاض پرده برداشت

تهران - ایرنا - روزنامه یمنی « ۲۶ سپتامبر» حمله موشکی دیروز (شنبه) به ریاض را ساخته مقامات عربستان دانست و از اهداف این حملات ساختگی پرده برداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این روزنامه یمنی امروز (یکشنبه) در گزارشی با اشاره به اینکه سعودیها دیروز از حمله موشکی به ریاض سخن گفتند و مدعی شدند که این حملات از یمن منشا گرفته است، افزود: ریاض در ادعای خود از حمله به فرودگاه این شهر خبر داد و اعلام کرد که برخی پروازهای این فرودگاه متوقف شده‌ است. 

روزنامه ۲۶ سپتامبر یمن به نقل از یک منبع آگاه که به نام وی اشاره نکرده است، نوشت که مقامات سعودی برای این حمله ساختگی به انفجار بمب‌های صوتی متوسل شدند تا برخی از سفارتخانه‌ها احساس کنند که واقعاً به ریاض حمله شده است. 

به گفته این منبع، مقامات سعودی با توجه به پیشنهادات ارائه شده از سوی مشاوران «محمد بن سلمان» به سرعت به سفرای کشورهای خارجی در ریاض اطلاع دادند که به فرودگاه ریاض حمله شده است. 

ناظران تاکید کردند که ریاض از اینکه واشنگتن تصمیم به لغو مصوبه دولت «دونالد ترامپ» در مورد قرار دادن نام «جنبش انصارالله» در لیست «گروههای تروریستی خارجی» بگیرد، نگران هستند و به همین دلیل سعی دارند با چنین حملات ساختگی به جهانیان بگویند که همچنان مورد حملات نیروهای یمنی و انصارالله قرار دارند، هرچند یمن حق دارد تا زمانی که این تجاوز ادامه یابد، در برابر تجاوزات تحت هدایت عربستان و مورد حمایت آمریکا، پاسخ مناسب دهد و این همان چیزی است که نیروهای مسلح در اظهارات مختلف اعلام کرده‌اند، بنابراین بهتر است که عربستان به جای سردرگمی و این «گریه‌های پوچ و نفرت انگیز» که حقیقت آنچه رهبران سعودی به دست آورده‌اند را بر ملا می‌کند، تجاوزات خود به یمن را متوقف کنند.   

روزنامه ۲۶ سپتامبر یمن اضافه کرد: مسیر تهاجم و جنگ به مرحله‌ای رسیده است که عربستان پس از آنکه به تجاوز وحشیانه خود به یمن و جنایات علیه مردم کشور ما افتخار می‌کرد و خود را نیرویی می‌دید که توان حمله و ضربه زدن به آن وجود ندارد، اکنون گریه می‌کند که در معرض حملات و ضربات [ نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن وابسته به انصارالله ] قرار گرفته است.  

مقامات عربستان سعودی دیروز از انهدام یک فروند موشک بالستیک شلیک شده به فرودگاه ریاض در آسمان این شهر خبر دادند و مدعی شدند که این موشک از سوی نیروهای یمنی شلیک شده است.  

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، در پی اعلام خبر رهگیری موشک در آسمان ریاض، چند هواپیما مسیر خود را به سمت فرودگاه «دمام» تغییر دادند و فعالیت فرودگاه ریاض چند ساعت به حال تعلیق درآمد. 

اما سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز تاکید کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ عملیات تهاجمی علیه کشورهای متجاوز از سوی این نیروها انجام نشده است. 

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه «المسیره» یمن، سرتیپ «یحیی سریع» در توئیتی نوشت: نیروهای مسلح یمن طی ۲۴ ساعت گذشته هیچگونه عملیات تهاجمی علیه کشورهای متجاوز انجام نداده‌اند و ما هر عملیاتی را که انجام دهیم، با عزت و افتخار اعلام می‌کنیم. 

عربستان به همراه امارات و چند کشور عربی با چراغ سبز آمریکا و کمک رژیم صهیونیستی از فروردین سال ۹۴ با تشکیل یک ائتلاف، کشور فقیر یمن را هدف حملات گسترده قرار داده است. 

نظر شما