شناسهٔ خبر: 45277509 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

پیشنهاد ۱۰میلیاردی سپاهان و تراکتور به ترابی

پرسپولیس یک مدافع میانی (سلیمی)، یک وینگر (ترابی) و یک مهاجم نوک (هنوز مشخص نیست) را برای نقل و انتقالات زمستانی در نظر دارد.

صاحب‌خبر -

روزنامه ایران ورزشی: پرسپولیس یک مدافع میانی(سلیمی)، یک وینگر(ترابی) و یک مهاجم نوک(هنوز مشخص نیست) را برای نقل و انتقالات زمستانی در نظر دارد.ترابی احتمالاً مهم‌ترین و هیجان انگیزترین خرید تکراری تاریخ پرسپولیس خواهد بود اما هم به خاطر داستان مبلغ رضایتنامه هم مشتریان پولدار داخلی کار برای بازگرداندن ستاره فصل قبل به جمع سرخ ها دشوار خواهد بود

پرسپولیس با وجود 8 بازیکنی که در تابستان و پاییز امسال جذب کرد همچنان به خاطر از دست دادن 5+1 بازیکن مهمش در ماه‌های اخیر احساس کمبود بازیکن می‌کند. این را بگذارید کنار محرومیت آل‌کثیر به‌عنوان یکی از خریدهای تازه‌اش تا مشخص شود یحیی در ازای از دست دادن 7 بازیکن، 7 تا جدید گرفته اما وقتی شاخص سنجیدن، کیفیت فنی بازیکنان باشد، کفه ترازوی از دست رفته‌ها سنگین‌تر خواهد شد چرا که در این سمت ترازو بهترین‌های تیم طی دو سه فصل گذشته قرار داشتند.

شجاع بهترین مدافع تیم طی سه فصل گذشته، ترابی بهترین بازیکن تیم و حتی در کل لیگ نوزدهم، علیپور بهترین گلزن باشگاه طی سه فصل گذشته، بشار رسن یکی از بهترین هافبک‌های آسیا و البته بیرانوند که خودش وزنه مهمی در قهرمانی‌های قبلی بود.

جای خالی بعضی از این نفرات با درخشش نفراتی مثل حامد لک پر شد اما برای برخی دیگرشان هم جانشینی پیدا نشد. حالا اما داشته‌های پرسپولیس و یحیی هم کم کم آب می‌رود و به تدریج مشخص خواهد شد که این تیم چقدر بازیکن کم دارد و در چند پست تا چه حد احساس کمبود می‌کند.

در شرایطی که برخی باشگاه‌های بزرگ عملاً تحرکات‌شان را برای نقل و انتقالات نیم فصل آغاز کرده‌اند، به نظر می‌رسد پرسپولیس به خاطر دو بازی عقب افتاده فعلاً به صورت جدی وارد این حوزه نشده اما همان مطلب پیش گفته یعنی کمبود بازیکن در چند پست، یحیی و کادرش را وادار کرده تا برای گرفتن بازیکنان جدید به باشگاه تشر بزنند و باشگاه هم دنبال نفرات جدید باشد.

کادر فنی پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم حتی جای بازیکن متوسط هم نیست و نباید اقدام به جذب بازیکنان معمولی کنند بلکه یا باید دنبال ستاره باشند با بهترین‌های لیگ را برای خود کنند. البته تجربه جذب آرمان رمضانی و ناکارآمدی‌اش در خط حمله پرسپولیس هم باعث شده تا یحیی به این تجربه مهم دست یابد که چنانچه برای پر کردن فهرست اقدام به جذب بازیکن جدید کند، دودش به چشم خودش خواهد رفت و بیشتر از هر چیز خودش لطمه می‌بیند. از سوی دیگر هم مسأله محدودیت مالی باشگاه، هم کمبود بازیکن شاخص در میانه فصل، پیدا کردن مهره‌های شاخص در پست‌های مد نظر را بسیار سخت‌تر هم خواهد کرد و یحیی باید با این محدودیت‌ها هم کنار بیاید.

پرسپولیس برای نقل و انتقالات زمستانی دنبال سه بازیکن است. در واقع هدفگذاری کادر فنی اینگونه است که اگر آنها بتوانند سه بازیکن مورد نظرشان را جذب کنند شرایط تیم‌شان خوب می‌شود و نیازی به تغییرات بیشتر ندارند.

مهدی ترابی مهم‌ترین و جذاب‌ترین هدف پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات زمستانی خواهد بود. همین حالا برخی هواداران دو آتشه پرسپولیس معتقدند باشگاه به هیچ وجه نباید دنبال این بازیکن برود چرا که او تیم را در مقطعی حساس به خاطر پول رها کرده و رفته اما در نقطه مقابل بسیاری از هواداران و البته کادر فنی دوست دارند دوباره این بازیکن تأثیرگذار و فنی را به خدمت بگیرند و از توانایی‌هایش استفاده کنند.

خواستن پرسپولیس یک چیز است و فراهم شدن مقدمات جذب این بازیکن چیز دیگری است که میسر شدنش شاید به این راحتی‌ها نباشد. هر چند جدا شدن ترابی از پرسپولیس آسان بود و از ترانسفر او هیچ پولی به باشگاه نرسید اما حالا پرسپولیس باید منتظر باشد و ببیند باشگاه العربی دقیقاً چه شرایطی را برای انتقال این بازیکن اعلام خواهد کرد.

از سوی دیگر مهدی ترابی خودش هم می‌داند چنانچه کادر فنی و باشگاه پرسپولیس شرایط بازگشت او را فراهم کنند، به این بازیکن خدمت بزرگی کرده‌اند و ترابی باید از خدایش هم باشد که می‌تواند با بازگشت به پرسپولیس محبوبیت از دست رفته‌اش را پس بگیرد.

در واقع باشگاه پرسپولیس انتظار دارد به خاطر مسأله فسخ قرارداد ترابی، اگر قرار شد العربی مثلاً 150 هزار دلار بابت رضایتنامه او بخواهد، خود ترابی این رقم را پرداخت کند که هنوز مشخص نیست این بازیکن چه واکنشی به خواسته باشگاه قبلی‌اش دارد.اما سختی کار پرسپولیس برای بازگرداندن ستاره فصل گذشته‌اش محدود به مسأله پرداخت احتمالی مبلغ رضایتنامه نیست چرا که ترابی همین حالا در ایران مشتریان پر و پا قرص و پولداری دارد. گفته می‌شود هم سپاهان هم تراکتور بشدت دنبال جذب مهدی ترابی هستند و از آنجایی که شرایط مالی‌شان نسبت به پرسپولیس بهتر هم هست پیشنهادهای جالبی به او داده‌اند. در اردوی پرسپولیس شایعه شده تراکتور و سپاهان برای نیم فصل به ترابی پیشنهاد قراردادی 10میلیارد تومانی داده‌اند که اگر این شایعه واقعیت داشته باشد، می‌تواند شماره 9 سابق پرسپولیس را برای کج کردن راهش از تهران به سمت اصفهان یا تبریز هوایی کند. در عین حال وقتی بحث این مبالغ کلان پیش می‌آید طبیعتاً ایجنت مرتبط با این بازیکن هم به سمت رقم بالاتر تمایل پیدا خواهد کرد چرا که مبلغی که به او خواهد رسید هم بالاتر خواهد رفت که این می‌تواند برای پرسپولیس نگران‌کننده باشد.

در این میان سپاهان که حتی نیمکت پر و پیمانی دارد و تعویضی‌هایش نیز جزو بهترین‌های لیگ هستند هم می‌خواهد خودش را قوی‌تر کند، هم اجازه ندهد پرسپولیس قوی‌تر شود. ضمن اینکه تراکتور ضمن دنبال کردن هدف دوم سپاهان، دنبال یک مهره تأثیرگذار می‌گردد تا از این چیزی که الان هست به تیم بهتری تبدیل شود اما پرسپولیس با برگرداندن ترابی هم دنبال بالا بردن عنصر خلاقیت در خط میانی است، هم به صورت توأمان به بحث تقویت خط حمله و رفع مشکل گلزنی‌اش فکر می‌کند که باید دید در جنگ نقل و انتقالاتی یک ماه پیش رو قادر به راندن حریفان دیگرش برای جذب ترابی هست یا خیر.

نظر شما